Change! =) for the good!

Hösten 2009, 15 oktober Fotograf: Madde =)
En vild häst på en ridplan som levde rövare, som ni kan se så var det ganska jobbigt för oss båda. Hon ville bara springa och det fanns nästan inge hejd på henne. Satt med monté tyglar och ett träns som tog över nosryggen, red i en lite äldre sadel som tillhört en nordis. Och jag hade ingen styrsel på henne så hon sprang ohejdligt.
Notera även muppen som sitter ovan på (jag) som inte ser ut att kunna rida över huvudtaget.
obekväm!

Hösten 2010 6 oktober fotograf: Isabell
Efter en hel del funderingar så har vi bytt en hel del utrustning, där har Madde och Gunnar låtit mig få pröva mig fram. Så för närvarande så rider jag i min egna bomlösa sadel som jag införskaffat, eftersom jag gissade att den hon hade satt och klämde och det gjorde att hon blev stressad och försökte fly ifrån sadeln. ( obs bilden ovanför så kanske ni kan se det )
Jag rider på ett pessoabett och med ett vanligt träns, ibland vid lugna turer kan jag använda tredelat bett eller hackamore.
som ni kan se så är det ett helt annat tempo på denna bild och en lugn häst som verkar må mycket bättre än på bilden ovanför.
Förändringar är oftast bra! Och i detta fall så är det självklart det! =D
Både hos mig och hos Dino, vi lär oss mycket av varandra! Hon får lära mig en sak och jag får lära henne någonting annat =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Åååh förlåt att jag är så långsam på att svara! =/ men åh, inte okej med för mycket läxor! :O Men sen blire ju jullov for the win så jag hoppas det löser sig! Jomen det är helt okej, taggar jullov så otroligt mycket bara för att få sova och släppa läxorna ett tag (a) vad är det riktigt du går för program? =)

2010-12-18 @ 23:15:06
URL: http://boxofchocolate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0