Dino på ridlektion...

Okej jag visste inte hur detta skulle gå efter ridturen igår...

Igår så regnade det och var mörkt, men jag hade bestämt mig för att fara ut med henne, bara för att hon skulle få göra av med lite energi och inte sitta inne på onödigt mycket på lektionen.
Hade bestämt möte med Isabell ute i skogen.
Madde skulle ut med Nimros så hon hängde på! =)
Hela vägen bort till Isabell så var Dino som ett ljus, mjuk och trevlig och inte de minsta pigg. Då tänkte jag " Okej hoppas hon är såhär trevlig imorn också"
Vi mötte Isabell och Millan, som var brunstig och Nimros blev lite småkär i Millan...
Och när Millan e brunstig så e hon så himla hästkär.
Så där stod dom och såg kära ut. Alla hästarna blev lite på tårna av alla spänning. Speciellt Dino som tyckte att det var väldigt kul att hetsa upp sig över att vi vände hemåt och det blev ju inte bättre av att det blåste och regnade som bara den.Nej nej... Hon blev som en liten gummiboll och hoppade och studsade om vart annat.
Ny tanke...
" Detta komma gå åt skogen".
Detta Damp höll sig tills vi kom hem.
Och Madde red hem till stallet. Hm Dino kanske var lite sur över att behöva dela Millan med Nimros ;) Men allihopa uppförde sig socialt bra under ridturen =)
Mycket bra. Det var Mindre blåsigt när vi fortsatte och Dino taggade ner och blev lite lugnare... men enda en hel del damp.
Jag funderade en en gång på hur det skulle sluta...

Och då idag så kom den stora dagen! Jag skyndade mig hem för att kunna komma i så god tid som möjligt för att förhindra stress. Kom till stallet halv 4, så jag packade in och kände mig nästan lite pressad... men jag hade allt. Och höll tidsplanen perfekt.
Hade anlitat Isabell som fotograf, och som undsättning om lastningen skulle gå åt skogen. Allt var i sin ordning och 16.10 lastade jag Dino på lastbilen. Madde hade sporrat mig på skolan om att inte bli för vek utan ta fram "jävlannaman".
Först gjorde jag bara nån volt och sedan lastförsök 1... Och hon bara trippade på lastbilen som om hon aldrig gjort nåt annat.
16.45 befann vi oss på ÖOR. Jag var i god tid som planerat och var avslappnad... Det var Dino också som ni kan se
Dagens Fotograf: Isabell "Skalman" Lidberg! =D
Stod bara och chillade. =)
Sadlade och tränsade i ordning. Allt gick bara bra.
Gick in och satte upp utan några protester ifrån Dino... Sist vi var där så bökade hon ju bara så fort jag skulle sitta upp.
Idag var hon som ett ljus. Hm kan det ha något att göra med sadelbytet?  =)  Hon gjorde inte häller några försök till att börja gå utan tillstånd... hehe
Jag och Dino & Matilda Sjöblom och Cookie
( Dino= plutthäst )
Från början var hon faktiskt väldigt lugn men senare blev hon lite hetsigare. 
Camilla hade super bra koll och instruktioner till mig!
Traven var ju lite si och så med. Men Camilla sa att jag hade för långa stigläder så de vara bara till att korta! Ska göra fler hål sen också. Då komma jag lättare upp ur sadeln och kan hjälpa Dino med trevrytmen.
(Från början... för långa stigläder) lite suddigt men det bjuder jag på ;)
Vi gjorde en övning som hette något med shortflugan... innehöll skänkelvikning + böjning i nacken. I skritt och trav.
Dino var jätte duktig i skänkelvikningen! Jag är så stolt över henne.
Camilla gav mig super mycket bra feedback! Hon är ju helt otrolig.
- korta stiglädren
- försöka ge Dino travtakten
- bli mjukare i ena handen i vänster skänkelvikning
- m.m.
Sedan när vi skrittade av så pratade hon med mig jag hade nästan förväntat mig att hon skulle säga att hon var för pigg. Men hon var ju betydligt lugnare idag än de andra gångerna jag har haft med hon. 
Camilla sa då att hon tyckte att det hade gått jätte bra! Jag blev helt paff.
Från att Maria hade sagt att hon inte passade alls på lektion till att Camilla tyckte att hon kunde komma fler gånger.
Hur kul som helst!
Fler bilder kanske kommer sen ;)

Kommentarer
Postat av: Linn fällström

Svar: Jag undrade bara, eftersom du var orolig i måndags eller när det var? ^^

2010-10-29 @ 08:42:02
URL: http://awesomelinn.blogg.se/
Postat av: matilda

Så himla roligt att det gick bra! :D Vad gulliga vi var ifrånbörjan :p

2010-10-31 @ 13:12:56
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0