från spänd till avslappnad

Madde och jag tog oss en sväng med son och mor, alltså Nimros och Dino. Dino blev ganska pepp när vi var två stycken, och hon passade bara när vi skulle springa. =/
Bild ifrån grusgropens topp (Dino Öron)
Madde på Nimros =)
Vi tog en tur runt gropen och utforskade lite på vägen hem emot stallet. Nimros beteede sig som en 25 årig vallack under hela ridturen! Och Dino som en hispig hingst... hm ibland blir man ju fundersam?
När vi var på väg hemåt så kände jag att jag ville ta en sväng runt gropen till för att försöka få lite träning gjord denna vecka. började med att försöka trava lite =) på kort tygel men då blev hon bara dampig...
när vi kom emot backarna så gav jag henne längre tyglar och då sökte hon sig nedåt, då tänkte jag... hm vi försöker väl att trava på lång tygel... Och det funkade, så fort hon höjde huvudet blev det pass och hon blev damig. då stannade jag henne och så började vi om... så fort hon sökte sig nedåt så fick hon längre tyglar och var avslappnad och travade låångsamt.
Mys tänkte jag, och jag stannade henne och började om så fort hon blev "struts" och började passa...
Kom till den större backen och hon började öka minimalt, så jag tog lite kortare tyglar och gav galopp skänkeln, hon hade lite längre tyglar från början men då ökade hon mestadels. Kortade upp lite mer och så fort det gick för fort så tog jag i henne lite och släppte efter.
Hon tog det lugnt och lyssnade =) Härligt!
Efter vi ståt och vilat en stund uppe på höjden så gick vi neråt, en helt annan Dino som gick nedför där den här gången, första gången med Nimros småsprang hon i nedförsbacken och jag fick lov att hålla in henne.
Andra gången så går hon på lång tygel och lugn och sansad nedför backen.
Resten av vägen hem tog vi det lugnt och när vi vände in på stigen in mot stallet så släppte jag stigbyglarna och tyglarna, då var det som om hennes motor slog av, och hon segade på som en snigel... skönt =)
Väl hemma i stallet så tog Madde lite bilder på oss =)
Och ny hjälmen var med också! =)
Min hästkärlek =)
Det blev en bildbomb
Foto: Madde
Och här kommer Dinos nya Grimma!
Vad tycks? Den är vit,grön,blå och orange. =)

Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

härlig header :D

2010-10-19 @ 10:35:43
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad fina bilder. :)

2010-10-19 @ 17:42:39
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: SOFIE

Fina! :)

2010-10-19 @ 21:03:52
URL: http://sofieslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0