Hästar hästar... hästar...

Lördag idag... har fortfarande en sån djurisk träningsvärk i framsidan av låren, huva!
Idag så skulle jag egentligen ta och rida 3 hästar men det blev bara två.
Först så for Gunnar och jag ut på travträning (intervaller).
Han hade Nimros och jag Ghetto. Vi körde lite runt gropen och sen på rakbanan för att träna traven. Jag har fortfarande lite problem med att få henne till att gå i traven i lite ökad trav fast då vill hon ju bara springa fortare.
Aja jag får väl träna lite mer!

Sen blev det Dinos tur =) hade satt upp 2 hinder till så att dom formade 2 studs hinder. Men först så blev det lite dressyrträning i nya paddocken! Det gick faktiskt jätte bra! Dino visste exakt vad som förväntades av henne och skötte sig utmärkt, hon blev väldigt böjligt och formbar =D Det gillas! Sen gick vi över till hagen där hindren stod. Dino tyckte det var jätte kul att hoppa, vi hoppade hinder som var strax under knäna höga. Hon är ju inte så hopp van så vi börjar där =) men hon var duktigt och lyfte på ryggen när hon hoppade =) Hon i rejält eftersom hon tycker att det är så kul att arbeta så ger hon allt hon har.
Hon var riktigt svettig efteråt så hon fick en härlig dusch efteråt, ganska bra faktiskt då fick man bort allt gammal svett som legat och gjort pälsen fet. Hon var mjuk som en kattunge när hon torkade till lite =)
Dino =) kolla i hennes ben! Syns ju att man stretchat henne ;) lr hur?
Kram Bea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0