Lektion för Åsa

Idag så skulle jag & Isabell få rida för Åsa, vi bestämde tid: 19.00 och plats: stora planen ovanför Åsas hus. Sagt och gjort, vi möttes alla tre där och satte igång.
Redan när jag skrittade dit så kändes Dino lugn och harmonisk, så jag hade en känsla av att det skulle gå jätte bra!
Åsa drog igenom viktiga punkter, om de tre sittbenen, händernas höjd, axlarna bakåt, ut med bröstet, upp med blicken, framåt med tårna och mycket mer.
Vi red bara på volt, först på var sin, men sen red vi på samma. =)
Foto: Isabell Lidberg
En bild från i fredags, men den är inte nå vidare skarp.
Vi började med skritta. båda varven, jag fick mycket påpekningar om att höja händerna och he bak axlarna. Men efter ett tag så flöt det på ganska bra =)
Så fort jag satt rätt med avslappnade ben och lite högre händer så gick hon hur fint som helst!
Lugnt och avslappnat och bjöd till och med till med formen! Vi arbetade också i trav i båda varven!
I det första så behövde jag sitta mycket för hon började passa annars men i andra varvet var gick det hur underbart bra som helst.
Lugn trav och jag kunde rida lätt, gick stund vis i form. Det är så sjukt roligt när det funkar!
Vi körde också i galopp båda varven, i höger gick det mycket bra, men i vänster gick det åt skogen tycker jag, hon bara genade men Åsa sa att hon gick bra och att jag inte skulle använda skänklarna, tydligen använder jag hela skänkeln när jag använder den men på Dino så ska jag bara använda underskänkeln för att hon inte ska ta det som framåt drivning.
Foto:Matilda Sjöblom
En bild från westernfotograferingen, för att jag inte hittar nån riktigt bra bild...
Kram & Gonatt!  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0