åå Hoppi!

Lördagen den 30 April

Hellu!


Blev så taggad av att prata med Amanda om klubbhoppningen så jag tog och ställde iordning lite hinder uppe i gropen ovanför Gunnars stall. Ställde med Maddes hjälp iordning lite natur hinder och lite vanliga.
Så det tog sin lilla tid, och jag for först ut å skrittade henne och sedan värma henne lite. Tog ett litet naturhinder påvägen hem, skitkul sa Dino och fick en himla sprutt på bakbenen när vi vände strax efteråt.
Nere i "hoppgropen" så hann jag rida några vändor, och Dino hann paja ett hinder XD
Innan Madde kom, hon fotade oss och hjälpte till med allt man ska komma ihåg när man hoppar =) Tack & lov att Hon var med!
här kommer vi!


Hopp! ett stort hopp
Tjoho här komma vi!

Galopp imellan hindren


Galopp efter hindret ^^

Dino tyckte att det var så kul att hoppa, så hon rusade runt lite och vissa gånger så kastade hon sig över hindrena så att det blev ganska svårt att få stopp på henne, så en gång så gick de så fort att vi inte fick stopp och då tvärkastade hon sig åt vänster och då plupp så ramlade jag av, det var så komiskt att jag bara satt där och skrattade ;) Ramlade iallafall ner i en snöhög så mjuk var det! Sen så tappade jag ju tygeln... Men hon gick ingenstans såklart! Duktiga Dino ställde sig bara en meter ifrån å väntade =) Madde skrattade mer än vad jag gjorde och frågade om hon skulle kasta upp mig, men äsch då sa jag och hoppade upp, lätt som en plätt =)
Sedan fortsatte vi, no hard feelings!
Sedan hoppade vi de lite högre hindren, gick hyfsat bra ändå, Dino verkade gilla det! Men hon tyckte även att det var jätte kul att öka ^^
Det fina krysset
ett annat hinder som hon här rev...


Najs Duktig Dino =)



Sista hindret för dagen =)

Massa berömm!
Nöjda & glada!


Dino verkade tycka att hoppa var hennes grej ;)
Körde inte allt för läge eftersom hon inte hoppat så mycket innan så det får räcka med lite träning i taget. Men jag måste säga att hon redan har riktigt fin teknik med frambenen. Måste ju lägga upp en bild på hur det såg ut när vi hoppade för första gången, hahaha!
tror detta måste ha varit hösten 2009 Även då Foto:Madde
Skillnaden
Båda ser mycket mer avslappnade och glada ut ;) syns inte så bra men ni får kolla där uppe istället!
Och hon har fått bra mycket bättre teknik eller hur?
Måste säga att jag sög på att hoppa förrut, vaddå inte följsam med handen på första bilden!
ALLA bilder idag är tagna av Madde =D tack Madde! <3


Kommentarer
Postat av: Sara Lundgren

SV: Hehe, tack^^



Vad söta ni är. :) Vill också kunna bygga lite hinder ute någonstans men det finns inga så bra stigar runtom mig som man kan bygga hinder på. :P

2011-05-03 @ 21:38:33
URL: http://bettanlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0