Dino efter 7 dars vila...

Måndag den 25 April

HEEEJ!!! =D


Det här har jag saknat! Rida och sedan blogga... Har ju varit borta några dagar nu så Dino har fått stå och vila medans jag varit borta...
Så då idag så kom jag hem runt halv 5 tiden och då åt jag mat och åkte sedan direkt till stallet,
Väl där så var Matilda & Gunnar ute i stallet. Matilda hade varit ut med Ghetto och Gunnar skulle ut med Rambo. Jag gick ut för att hämta Dino i hagen.Tror hon var lite halvsur på mig att jag varit borta för det tog en stund för henne att komma, men tillslut så kom hon! Mycket beröm! Det blev ganska mycket borstning då eftersom hon var ganska dyngig men hennes sommarpäls träder fram och hon har blivit jätte slät :P Finhästen!
Bild på Damen från  sommaren -10
Gjorde iordning med sadel & tredelat bett på tränset, kände mig lite vågad idag eftersom hon kunde vara riktigt pigg efter all vila. Men inga problem var det. Hon var som en liten filbunke när vi skrittade iväg. Hon viste exakt vad jag ville för det hade tinat så vår vanliga väg var öppen, duktiga tjejen går den vägen =) LUGNT & SANSAT!
Red uppför skogsstigar och sedan ut mot storvägen, helt opigg häst... och när jag kom över vägen så var det inga problem heller! Blev lite små peppad vissa stunder men ej mycket!
red 2 varv runt gropen och hon fick galoppera en lite längre sträcka... för att få springa av sig lite. Skitkul men skitjobbigt eftersom jag bestämde hastigheten ;)
Uppe på toppen stannade jag henne ifrån galoppen och vi filosoferade lite och gick sedan över i lugn skritt! Ypperligt!
När vi sedan skulle över vägen blev hon lite halvdamp så jag började jobba ner henne då, och gissa vad som hände hon jobbar ner så bra att hela jag lyfts upp och jag känner hur ryggen komma upp! =D  Yeay-faktor!
Avslutade med lite klättring på vår sida om vägen, Tro det eller ej så fick jag några travsteg av henne!
Dino sommaren -10
Måste säg att det gick otroligt bra idag! Hade förväntat mig ett piggelinmonster men icke! 
Får gärna gå såhär bra blev gånger! =)

Kanske blir en tur imorgon också, den som lever får se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0