Barbacka med sällskap

Onsdag den 27 April

Tja!


Blev en kvällstur till stallet idag, började med att mocka lite och tog sedan in Dino för att fara ut barbacka, Isabell ringa när jag var i stallet och hörde om jag vill ha sällskap. Självklart ville jag det! Bestämde träff 25 minuter senare, När jag red iväg från stallet så var Dino som lugnet själv idag igen! Helt otroligt! =D

Vi mötte Isabell & Millan vid rakbanan och skrittade iväg. Red med hackamore på Dino men hon blev lite sur på Millan från början när det gick så segt ;)
Sedan så blev hon så mjuk och trevligt jag behövde hålla mjukt i tygeln och då skrittade hon där, inga problem liksom! =D


Vi red runt lite och det belv typ 1/3 av gropen och vi stannade lite för fotografering! =)
Våra vänner, söta sådanna. Se hur Millan tittar på Dino ;)
Mys på backen
Solen på gropens topp
"Vad e detta för någe" - Dino
Mysssss =)
hehe charmigt...
Hej o hå, snittig uppställning
Tummen upp för att Rida barbacka!

Millan är lite småkåt på Dino ;)


Blev typ 15 kisspauser för Millan denna ridtur XD

Sedan så följde vi våra vänner en bit och bröt sedan upp och Dino & jag red 2/3 av gropen, och galopperade lite =) Sedan när vi red hem så var som lika lugn som hon har när vi gick ut från stallet! Hoppas det här håller i sig!
När jag kom tillbaka till stallet så gjorde jag iordning Dino och ställde in henne och så tog jag fram Ghetto och for ut med henne, och jag måste säga att hon var väldigt konstig att rida idag. Skulle kalla henne för het idag faktiskt och riktigt hård i munnen, kändes inte alls bra att hon inte lyssnade bra på hjälperna eller ville jobba ner. Annars brukar hon inte vara några problem att jobba ner. Men så fort jag försökte så hedde som upp huvudet... konstigt... Sen så när vi skulle trava så gick det knappt att kontrollera traven på henne eftersom hon var så hård i munnen... Kändes som om det skulle vara Dino man satt på men Å andra sidan har Dino skött sig så bra nu på sistonde. Werid var det i alla fall. Försökte ta en ordentlig travrunda med henne men det blev mycket jobbning med att hålla henne ner i sansad trav för så fort man inte höll henne så sprang hon ifrån en i snnabbtrav... myskohäst. Avskrittning var tydligen också svårt men tillslut så gick dte väl nån väg.
Bild på Ghetto från sommaren 2009
Pysslade med henne en stund och sedan så fick hon gå in till sig och få lite mat.
Imorn blir det vila för Dino! =)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha, jag håller med! 9000 ord är inte illa för att bara ha tryckt på "ladda upp bild"-knappen ;)

Ja han har blivit så duktig, och det har verkligen släppt SÅ snabbt nu på slutet :))

Jajjemän, tänk om man hade haft en sån sits när man började rida! :)

2011-04-28 @ 21:22:59
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sara Lundgren

SV; Ja, det ska du vara :D

2011-04-29 @ 00:15:33
URL: http://bettanlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0