Trust

Tisdag den 12 April

Tja!

Mina vänner idag så fick jag förfrågan av Madde om jag ville rida Ghetto idag, tackade såklart ja till den. Dock så har Ghetto inte fått jobbat på ett bra tag... så hon skulle säkert vara lika uppstudsig som pigg.  For till stallet runt 5 och då hade Gunnar & Madde hunnit fara iväg till banan med Grabbarna. Så jag plockade in Damerna från hagen båda ville komma in i stallet =) och så började jag fixa iordning Ghetto, tog min egna bomlösa sadel, trivs ju bäst i den så!
Tog på henne hackamore också eftersom det känns ganska lönlöst att behöva slita i något bett om hon är för het på gröten men jag använder det också eftersom jag tycker att Ghetto lyssnar bättre på det när jag rider.
Vi red ut ialla fulla fall.  Hon var ganska normal i början men sen tog vi en galopp i första stora backen och efter det så viste hon inte vilken gångart som var vad. Redan innan hade jag bestämt mig för att träna traven med henne idag, så det blev mycket jobb. Hon ökade mest bara i början tills det gick i ökadtrav och då slängde hon över i galoppen. Blev mycket jobb och fick tillslut ner henne i normal trav och kunde jobba runt gropen i den takten =)
Men när vi väl var på väg hem och skrittade så var hon så taggad att hon ville springa mer... ändå hade jag kört ett ganska drygt pass med henne. Vaddå pigg häst! Men hon svarade superbra på hackamore och jag behövde oftast bara använda rösten och sätet när jag vill sakta av, en så otroligt lyhörd häst! =D
Bildbomb på Ghetto från idag
Nyfiken
Nöjd häst.

Efter lite uppborstning av Ghetto så var det Dinos tur. Hon väntade så snällt på sin tur så.
Hon var lite halvdyngig idag också så en rejäl borstning blev det, planen var att åter igen rida barbacka, det är som sagt inga problem. Snarare bättre att jag får jobba med sisten och min balans.
Bild inne istallet
Taggad Dam!
Tog hackamore på henne också, tänkte träna lite galopp undre turen så.
Mys i stallet innan ridturen
När jag precis hade hoppat upp så kom Gunnar & Madde hem så då pratade vi en stund innan vi red iväg jag & Dino.
Efter värmning så började jag med att hon fick jobba ner mycket och jag red runt en hel del i gropen, men första galoppen jag tog med henne gick åt skogen hon var på tok för peppad i den uppförsbacken men jag var inte påväg att ramla av som tur var!
Jobbade på några vändor till,
bilder på när vi var uppe på toppen:

mot Övik..

mot mitt hus, Glada öron :P

Red sedan 1 varv till runt gropen och då i så samlade jag mod till mig och kände att jag litar så pass mycket på henne nu att jag lät henne galoppera, och hon var så duktigt! Lyssnade superbra, då red hon fram till handen men inte längre. Toppen, samlade upp sig lagomt så att det inte blev studsigt och inte heller gick för fort. Helt underbart att känna vinden i ansiktet och gunga med barbacka. Tänkte då för mig själv, det är tur att hon är så säker, hon blir ju aldrig rädd för något och inte heller gör hon några dumheter. Vilken toppentur det blev av det hela!
Bilder efter ridturen =)
Kändes som om mitt tillit till henne lönade sig!

Hann bli lite halvmörkt när vi kom tillbaka :P

Dunder damen
Blev lite mer pyssel efteråt också och lite smörjning av hennes sår. Sedan gonattpuss & kram ^^ hihi
Har inte orkat skriva om torsdagen och lördagen. Iallfall så var det blåsväder i lördags och madde & jag for ut med Damerna men det blåste så mkt att dom hade fullkomligt damp. Jobbigt värre.

Kommentarer
Postat av: matilda

tack för att du red ghetto, bea! det är bra för henne och du rider henne jättefint, kommer imorgon :)

kram !

2011-04-13 @ 12:54:50
URL: http://matiildasjoblom.blogg.se/
Postat av: matilda

oj jag mena idag..:)

2011-04-13 @ 12:55:34
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är jätteroligt att det äntligen börjat släppa på riktigt nu! :D Bomträning är jättebra, dels tycker de flesta hästar att det är roligt, och så är det bra träning för dem att lyfta på benen ;) Victor tyckte det var jättejobbigt, så det gjorde det hela ännu roligare... Hahaha ;)

Vad är det för träns du har på Ghetto? Fränt med blått! :)

2011-04-14 @ 19:24:43
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0