Beautiful

Måndag den 11 April

Hoj!
HALLÅ!!!

* Glad man blev idag då när Dino stod i hagen och väntade på mig =D



Lerig häst



Jätte dyngig!

benet före


benet efter

REN!

Efter min fina putsning. Blänande päls!
Nöjd & blänkande häst =)



Pile of dome!
Överflödigt hår som jag borstade bort ifrån Dinos rygg & rumpa

Efter en stunds pysslande så for vi ut och red, jag red barbacka idag eftersom jag blir så illa till mods av att dra åt sadelgjorden där hon blev sparkad.
Men jag lider inte, barbacka är mysigt. Men hon kan vara ganska dryg ibland när vi är ute... Men jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle kunna fara runt gropen själv & barbacka med Dino för typ ett halv år sedan. Otroligt hur långt vi har kommit!

Bilder från dagens barbackatur =) Gropen i all ära.



Toppen av gropen i solnedgång



Dampiga men underbara Dino <3



Älskar att vara ute i skogen med dig. Finns ingen häst jag litar på mer!

Blev några vändor på vissa ställen i gropen, red där det var bäst underlag, i början så var hon så frukansvärt duktigt jobbade i snabbare travliknande gångart och jobbade ner och stannade där, Jobbade fram till handen och inte längre, ovanligt! =D
Sen hade vi lite dampinsidenter men dom orkar jag inte tänka på, fokuserar på det bra för närvarande. Vi gjorde 2 galopper, båda i uppförsbackar. Råkade samla ihop henne lite mycket ena gången så hon bara studsade på stället, jobbigt för jag for rakt upp och rakt ner. Men hon skötter sig i överlag bra i galopperna ändå. Jobbade ner en hel del med henne idag, gav till och med komando för det " Jobba ner" haha hon verkade fatta det, smart hästen.
fick till och med lite trav i låg form = trevligt! Där jobbade hon också fram till handen men inte längre, bra!


Mycket damp blev det dock men jag tycker hon skötter sig superbra ändå, men tanke på att hon inte fått ett ordentligt arbetspass på 9 dar så... Duktig häst.



Blev lite svettigt efter där jag satt, men vi myste en stund i stallet efter vår fina tur.



Musklerna KOMMER! Vänta bara! =D

Blir eventuelt ridtur imorgon också... beror på vad som händre på Onsdag.
Dinos tiggface! Ungefär samma som hundvalpsögon

suddigt jag vet.

Men hon fick äpple efter bb-turen till hennes förvåning.

Har haft den här låten i huvudet ikväll, tänke rlite på Dino & mig när jag hör den

http://www.youtube.com/watch?v=eAfyFTzZDMM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0