D som i Dino, Damp, Dynga & Drömmar

Onsdagen den 6 April

Tjosan!

Äntligen har jag fått gjort bort några prov så att jag till slut kunnat fara till stallet! Det var ju i lördags jag var dit sist! Saknaden var stor den här gånegn också! :P När jag kom till stallet så var Matilda redan där och när vi gick till hagen så stod Dino där och väntade på mig =)
Hämtade in henne och vi träffade på Madde & Gunnar som var ute och vinglade borta i bagarstugan. Nog om det, väl inne i stallet så blev det mycket mys & pyssel. Tror inte jag uppskattat att få borsta henne på mycket länge, lerig var hon också... Charmigt ;)
Efter en bra stund av hårbortskalning av Dino så började vi göra iordning både henne & Ghetto. Tillslut så fick vi igen sadelgjorden, tjock häst?
Vi red iväg upp mot vägen, Dino var super duper duktig! Hon var så lugn & snäll så. En ordentlig skritt fick jag! Yeay och kände till ocks med av att hon lyfte ryggen en stund. Det är en riktigt bra sak med Bomlösa sadlar att man känner exakt hur hästen rör sig.
Till en början var hon faktiskt också väldrigt lugn och sansad men det gick snart över när vi skulle försöka trava i uppförsbacken då blev det pepp pepp... och så var dampmonstret löst! XD
Helt upp i varv blev dom. Tog ett tag att få ner dom på jorden igen, vi red lite fram & tillbaka, blev kanske 1,5 varv runt gropen sammanlagt. Inte så jätte långt alltså, men vi försökte jobba lite där underlaget tillät. Försökte mig på traven flera ggr men det var lite svårt med sällskap.
Men sedan blev det försökt till skrittning hemmåt. Jag beslöt mig för att rida iväg upp över en sväng för att få Dino att tappa tävlingsnerverna som kommer fram när man är 2. Hon fick galoppera lugnt & sansat uppför och sedan så stannade vi en stund & myste i dagens sista solstålar. Vände sedan åter hem med en hyperdampig Dam. Hon taktade & Dampade ända ner till vägen och efter det så var det bara att släppa allt för då dog Dinos motor av. Hon bara gick där utan att jag höll i henne, inga problem... Weird horse...
Hemma i stallet så väntade Matilda & Ghetto vi gick in och pysslade på hon fick ha blåtäcket på sig som ni kan se på dagens bilder. Passade även på att jodofaxa såren. Och hon fick kvällsäpple & en tuss Hö och jag fick en puss och en stor kram =D
"Vad håller du i handen Bea... går den att äta? "  Hehhe ungefär så hon säger varje gång jag ensam ska försöka fota henne i boxen XD
Och nu blev man less på att vara med på kort XD Men hon är ändå finast <3



Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja allt det blöta och leriga är det absolut värsta med våren... :(

Hon verkar så mysig, Dino :)

2011-04-11 @ 20:33:40
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hon är en prinsessa helt enkelt! ;) Ja han är faktiskt glad och positiv för det mesta :) Men det är väl oftast så att många ston brukar kunna vara sura till och från... ;)

2011-04-11 @ 23:00:26
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0