A perfect day to ride =)

Tisdagen den 23 Augusti

Hej!

Var i stallet runt 10 imorse, Gunnar hade lämnat damerna inne så Dino hade sällskap tills vi gick ut. Beslutade mig för barbackaridning idag då det bara kändes bra, blev sidepull då och vi skrittade på ute i skogen, innan hon fick börja jogga lite, jobbade på lite med formen och vi red kanske 1,5 varv runt gropen, ätte mysigt och jag njöt verkligen av turen, blev 2 galopper ockdå dock så strulade hon lite med fotarbetet så hon tappade den första gången men andra gången gick det jätte bra =) Hon fick faktiskt till traven superbra en stund, mycket beröm till Dinomin =)
När vi kom hem så körde jag lite NH med henne i paddocken och filmade, måste skaffa youtubekonto så ni kan få se :P
Efter det så släppte jag henne och tänkte att hon skulle springa och busa lite, med det orkade hon inte :P lathästen :P
bilder från idag =)
minen =)
tro det lr ej så kom hon emot mig när jag manade på henne Xd



"Hej matte vad gör du? =) "


nam nam =)
äta gräs de e härligt de =)
sen så fick hon gå ut i storhagen =)
lillplutten =)
lillgrabben Nimros =)


och vi gick och fikade. Jag blev utnämnd till förste lastare =) Tack Madde
Efter det så tog vi in Nimros och jag körde först lite NH med honom i paddocken sedan styrde vi stegen mot lastbilen och första försöket så gick det inge vidare men då bac kade jag honom innan han hann backa själv... och körde lite fler övningar innan jag gick upp igen och å klev han på utan problem =)


Fick lasta honom när vi skulle hem ifrån Dannero också gick bra han hade bara lite bråttom =)

Kommentarer
Postat av: matilda

jag frågade madde om hur hon lastar svårlastade hästar och då sa hon att vi kunde ha en typ "lastadag" nån gång, vad tycker du om det? :D Själv har jag ju ingen erfarenhet alls i princip av lastning så..

2011-08-23 @ 22:48:02
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0