Dino och Rambo

Fredagen den 19 Augusti

Hej!

Red först ut med Dino och tränade lite tittmoment och tillit... vi tittade på en stor grön marberedartraktor, som hon ganska gladeligen gick fram till och nosade på. Men den stod på en pressening och det var den som var läskig så den fick vi hålla på med en stund innan hon satte upp hoven på den =) Duktig häst =) sedan blev det lite plöträning också men det gick faktiskt riktigt bra!
dukig dam =)

¨
rätt med bakbenet annars brukar hon kunna släppa bakbenet för tidigt. står upp i lätt sits.
Men vi fortsatte och galopperade Och satsade på lite trav på slutet innan vi skrittade hem, det är det lilla som räknas =) Väl hemma har hon reagerat lite på byggställningen och lite plankor så vi var och nosade på det också =) Hon skötte sig jätte bra så vi nöjde oss där.
Sedan så bad Maddes fara ut och klättra med Grabbarna, alltså Rambo och Nimros. Jag red Rambo och Matilda red Nimros, han är så snäll så =)  Vi red runt och jag visade Matilda lite nya ridvägar =)
Rambo är vad jag kallar ett riktigt nervrak och den enda jag anser kan rida han är Madde men bara fara ut en gång sådär går det bra, igår gick det ändå ganska bra. Han e lite kul att när han ska galoppera så går det mera uppåt än frammåt :P
men det var ändå ganska mysigt att få bara trava och kunna rida jämsides med Matilda i trav en stund =)
Men han e en myshäst som är lite på spänn.
Vi stötte på lite mindre trevligheter igår men det tänker jag låta er läsa hos Matilda

Kommentarer
Postat av: Madde

Han e ju min bäääbis =D

2011-08-21 @ 09:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0