Startar om

Lördagen den 13 Augusti

Hej!

Efter gårdagens nedslag så blev det nya tag idag. Jag började med att mocka hela stallet och tog sedan in Damerna i  väntan på Isabell som skulle rida Ghetto. Medans jag väntade på Isabell i kanske en timme så borstade jag upp Dino och tog ut henne i paddocken och körde lite NH började träna på lite skänkelvikningar och att stanna ute på volt. Gick riktigt bra =) Sedan tog vi lunch i hagen, jag 2 äpplen och Dino massa gräs.
idag

Bilder från våran lunchpaus :P

Just då kom Isabell och vi sadlade Damerna och red ut på planen. Jag körde hyffsat lång uppvärmning och sedan försökte jag mig på traven, lite halvknölig till en början men sen gick hon till sig lite. Det var inte lika bra som i Onsdags men vi fick ju till traven så det kändes bra!
Travade på ett tag tills det kändes hyffsat bra och då beslutade jag mig för att rikda ut bara en liten stund för att se efter. Dumt kanske



Såg lite mer ut såhär idag... högre huvud, lite mer >Dinostile med frambenet ;) Snygghästen <3

Även här Foto: Matilda

Det första hon gjorde var att trava - och det kände som en vikt bara lättades och det kändes som att vi var fria. Visserligen så fick hon öka lite men det gjorde inte så mkt.  Men vägen tog slut och när jag bromsade henne så började hon passa =( och då gick det inte att få in traven nå mer, kändes lite surt men så är det men då när jag kände mig lite nedslagen så vände vi hemmåt och jag släppte allt, tyglar och stigbyglar och jag sa till henne: Dino nu orkar jag inte hålla dig, ta det bara lugnt. Och hon bara dog av och skritta med sänkt huvud och lugna trygga steg hela vägen hem =D härligt, så jag blev riktigt glad av det!
Vackrast av dem alla <3 Bild sen i onsdags Foto: Matilda


Kommentarer
Postat av: ♥ fotograferande flata

Härligt, härligt, fast det är smått besvärligt. ♥

2011-08-19 @ 01:22:48
URL: http://fingerborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0