God Jul!

Julafton 2011


God jul!

Åkte såklart till stallet idag =) hade bestämt tur med Isabell =)
Så jag gick för att hämta in lilla Damen, när jag kom till hagen så ropade jag på henne och hon stod när så hon kollade in mig ;)
Tänkte kolla upp en sak i hagen så jag gick in en bit och då blev det fart på Damen! Hon blev så sur och tväröver att jag inte gick direkt fram till mig så hon kom och körde bort alla andra hästarna ;) så söt häst som bara vill ha en för sig själv :P
Gjorde iordning henne utan problem, lindade hennes ben gröna eftersom jag sparar de röda tills ridlektionen =)
Vi skulle iallafall ut och träna en sväng. Mött upp med kompisarna och tog ett varv runt gropen, med blandat galopp och trav. Dino var riktigt duktig och tog traven jämnsides Millan riktigt bra 2 ggr. =) stolt Matte!!!
Och så avslutade vi med att galoppera jämnsides i bra takt <3 riktigt härlig julstämning! tillsammans med kompisarna!
Dino och jag skrittade sedan hem och hon fick sköta skritten ganska mycket själv då jag försökte att använda all förrutom tygeln... tillslut fattade hon och skrittade lugnt och fint hemmåt, vi gick förbi 3 rådjur som stod alldeles blixtstilla, jag tror inte att Dino såg dem!
Sedan så gick vi in och pysslade, Dino var svettig så hon fick täcke och hö =) medans jag mockade.
20 minuter senare så var hon fortfarande inte torr så jag lät henne stå kvar inne, hon var ändå så nöjd, hon fick en julkram, en julpuss och äpplen & knäckebröd =) God jul på lilla Dino =)
bjuder på 2 av årets julbilder 3





GOD JUL!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0