Joggare

Torsdagen den 22 December


Hej!


Belsutade mig för att försöka få mig en ridtur idag också, Tänkte bara ta en kort sväng utan ansträngade arbete runt gropen. Dino var astaggad på att få komma in ifrån hagen medans Ghetto hade fått "nå fel" XD stog och bockade,kickade, kastade åt alla håll och stegrade... knashest, sry Matilda1 ;)
Eh ja jag sadlade och ides inte ta martingalen och snokremmen. Men tog mitt ull-ländtäcke så att hon skulle hålla sig varm om rumpan medans vi var ute. Så drog vi ut på en sväng, hon var lite småtaggad på att få gå uut och gå men det lugnade sig efter en liten stund. Hon blev också rädd för någonting ute i skogen, lät som någonting som brakade ner bakom oss men jag såg inget... hon hoppade bara tilll lite, men jag stannade henne och såg till så att hon inte blev rädd. Sedan jobbade vi lite med formen och sen så fick hon "jogga" hon hade lite svårare att hela tiden hålla sig avslappnad men man kan ju inte alltid hålla sig skärpt. Men hon var ändå duktig på att lyssna. Sen så fick hon skritta en långbacke som brukar vara en springbacke... stannade henne mitt i och ställde mig upp och sedan så fick hon fortsätta, fick säga till henne nån gång då hon gärna vill springa iväg när man ställer sig upp ( hon har varit en monté häst, info för er som inte visste!  ) ;) Sedan blev hon lite smådryg när vi började gå hemmåt men då la i in lite formarbete.  Och sedan skritta hem som gick mycket bättre än dagen innan =) och så fick hon återigen få gå ut :P gav henne en tuss hö också =)
Fin studentbild på mig och Dino <3
Foto: Mailda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0