My tears are for you!

Söndagen den 18 December


Hej!


Hade egentligen planerat in en ridtur idag men när jag tog in så märkte jag att det gamla regntäcket som hon hade på sig hade blivit genomblött och när jag tog av det så var det rått och fuktigt på fodret, kände på Dinos rygg och behövde knappt tycka fören hon svankade iväg med ryggen och la öronen bakåt, småhögg och backade. Det var uppenbart att hon hade mycket ont! (förmodligen pga av nedkylning av det blöta täcket) Annars brukar hon kunna vara lite småkänslig när hon blivit kall lr blöt men hon har aldrig reagerat så här mycket! Så jag ändrade planerna och la på henne ett fleecetäcke, tog skrapan och skrapade bort vattnet ifrån hennes hals. Borstade upp henne och var lite upprörd över att Gunnar inte använt hennes nya varma regntäcke och ledsen över att hon hade ont. Måde dåligt en stund så vi stod och bara myste och jag pysslade med henne ett tag =) Tills det kändes bättre, hon verkade så glad över att få vara inne även fast hon var ensam.
Tog sedan och mockade hennes box medans hon åt lite hö och fortsatte sedan med de andra, hon blev lite orolig när jag gick för att tömma kärran och gnäggade när jag kom tillbaka =D älskade vän <3
Fyllde sedan på med spån åt Dino och myste en stund till kände igenom henne igen och hon var inte lika öm och backade inte och in inget annat ovanligt uppförande, bättre ja! men jag vågade mig ändå inte ut! Stannade hos henne en stund innan jag gav henne en tuss och gick in för att berätta för Gunnar.

Finns inte ord för hur mycket du betyder för mig <3 <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0