Skynda i julruset!

Fredagen den 23 December


Hej! =)

Som sagt så är det dan före julafton idag, och det är nästan mer stressigt idan än vad det kommer att vara imorn.
Så jag jäktade iväg till stallet strax efter 1, skulle egentlign ridit men jag kände mig allt för stressad med städningen och så, så jag använde istället nh-repet jag hade köpt till Dino i julklapp, det är ju mer tyngd i det än det som finns i stallet, Matilda hängde på med Nh-andet ;)
Dino var faktiskt riktigt duktig på att lyssna idag och kunde lämna henne stående ibland... Hjälpte Matilda lite med Ghettos bakdelsflyttning (åt ena hållet)
Sedan så fick jag prova Rambo, hade lite problem med att få honom riktigt fokuserad på mig eftersom han är den häst jag hållit på med minst och han (enligt mig) nästan endast lyssnar på sin matte. Men de e skönt att de har det bandet. Jobbade på lite innan vi vågade oss på 8-voltandet, men han hade lite svårt för frammåtdrivande och att gå frammåt för egen maskin utan att man höll i honom. Han är nog inte mogen för den leken än, men med lite träning så ska han nog också fixa den! =D
Sedan återgick jag till min Dino <3 Hon hade blivit lite uttåkad så hon var inte jätte sugen på att jobba med 8-volten. Så jag hade henne lite lös och körde lite följa john och bad henne att följa mig och så sprang jag emot stallet, hon spang ocksa bredvid mig, jätte roligt sedan så skickade jag in henne i stallet och vände henne bakifrån =)
Julbild =D

Foto: Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0