Snöjobb

Torsdagen den 29 December



Hej!


Madde ringde och erbjöd att rida tillsammans, eftersom det hade snöat och verkade snön ha jobbat ihop sig på åkern så jag hngde på. Tog ingen martingal och tog 3-delade bettet. Och prövade mina "western"stigbyglar som följde med sadeln. Eftersom de inte innehåller någon metall så leder dom inte kyla som vanliga stigbyglar.
Vi skrittade först lite utanför åkren men det GICK inte. Det klabbade under hovarna och så fort de satt ner fötterna så halkade dom. Förrädiskt!
Så vi gick och klampade i snön, skrittade väldigt länge! Provade traven där man inte sjönk ner men det gick inge vidare. Tog ca 3 Galopper tillsammans med Madde och det blev typ 1 bra och sen vill Dino och rambo busa i snön! Men Dino lyfte mycket på ryggen när hon skrittade. Så om underlaget inte blir bättre innan nästa vecka då vi ska fara på ridlektion på ÖOR så får vi köra plumsträning ;)
En Gammalbild när vi använda pessoa och annan nosgrimma
foto: Madde
Så här ser vår lektionsgrupp ut :P
19.00
Moah Åkesson Bomerang
Beatrice Byström Dino
Isabell Lidberg Mirelli Tuna
Camilla Granberg ChesterHelen Thorstensson Erik
19.00
Moah Åkesson Bomerang
Beatrice Byström Dino
Isabell Lidberg Mirelli Tuna
Camilla Granberg Chester
Helen Thorstensson Erik
Ja! Både Moah e med och Isabell & Millan :P det ska bli riktigt spännande =)
Tyckte att det var lite roligt då jag anmälde Dino med hennes fullständiga namn så skrev de ändå Dino ;) Dino är härmed kändis ;P HAHA!
Tog också att beställde ifrån hööks mellandagsrea =)
bild hämtad ifrån hööks hemsida (länk)
Eftersom mina två gröna ridbyxor har börjat harvera så förbereder jag mig inför våren med dessa softshell =)

Kommentarer
Postat av: matilda

jag ska lätt komma och titta på alla stjärnor i gruppen! :D

2011-12-29 @ 23:39:20
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0