Feeling Supreme

For till stallet idag för att hålla ett öga på Matilda när hon red Ghetto, skulle även hjälpa henne med sadlarna.
Isabell kom förbi en sväng och vi diskuterarde henne om Millans Galopp.
Matilda provred 2 sadlar som Madde tagit hem men jag orkar inte skriva om det!
Ghetto & Matilda i lördags =) Nice bakgrund!
Foto: Jag =)

Istället så vill jag berätta om hur det gick för mig ;) Dino vilar ju som sagt, så jag körde lite NH i paddocken.
Hade henne i redgrimma och grimmskaft. Gjorde några få övningar och Dino lyssnade ypperligt bra! Kom att tänka på att jag kunde släppa lös Dino så att hon skulle få springa lite eller röra sig lite friare i övningarna.
Så jag släppte henne, har släppt henne förrut men då har hon farit längst ner i paddocken och stått där i evigheter. *Suck*
Men idag var det annorlunda...
Jag sa åt henne att följa mig, och hon följde mig, jag gick först med huvudet mot henne men efter ett tag så gick jag bara på. Fortfarande följde hon efter mig! Jag stannade henne och backade henne med ett finger och hon gjorde allt jag ville, sedan andrade vi bara runt. Jag tänkte hela tiden att nu kommer hon tvärvända och ställa sig någonstans för att sedan sura. Men icke, hon stannade upp ibland men jag kallade då på henne och då kom hon lunkade, jag sprang iväg över hela paddocken och ändå kom hon!
Hade inte gett henne något godis över huvudtaget! Så jag fuskade inte!


Hon kände dock inget behov att springa efter mig men hon kom! Hon kom till mig =)
Jag vände på fläcken och bytte håll men hon kom efter voltade, vände över precis som jag gjorde! :O
Fatta vilken känsla, och sedan så flyttade jag henne bakdel och vände henne på så vis, jag stannade henne och gick iväg och sedan kallade jag in henne. Hur kul som helst!
Lyckligare flicka får man ju leta efter! =)
Hihi Dino & jag på Westernfotograferingen av Matilda! =) den känns ganska gammal på ett sätt ;)
redigerad av mig, fail jag vet XD

I trust in you, now have faith in me!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0