Outsidelight

Tjolahopp! Idag är det onsdag och jag är på sprudlande humör! Allt tack vare lyckohästen Dino <3

Igår bestämde jag mig för att pröva tömköra Dino idag, sagt & gjort så jag gjorde iordning henne och drog ut i paddocken, Gunnar körde henne lite först. Sedan var det min tur. Det gick väl ganska bra hade lite korta tömmar så jag kunde inte riktigt ha henne på volt runt omkring mig och hon hade inte lika lätt att jobba ner som när man rider henne. Blev också lite störd på att hon inte lyssnade till min skänklar XD ganska självklart ;) Hon var inte lika böjlig i kroppen som när man rider. Körde på kanske 30 min innan jag blev less och uttråkad. Så jag gick in i stallet där Matilda höll på att pyssla och göra ordning Ghetto =)
Happyface =D
Foto: Matilda

På Gunnars förfrågan så lade jag på Dino´s sadeln med Maddes nya paddar i, Och med vikter på bakbenen. Tror jag blev klar innan Matilda ;)
Vi red sedan ute i Paddocken, och Gunnar hade just hett upp lampa i paddocken så när går det superbra att hålla till där på kvällstid =D Hurra för Gunnar!!

Red runt och Hon kändes väldigt speedad, men Gunnar ville byta bett på Ghetto så de gick in. Medans så försökte jag trava Dino, det gick inge vidare =( så jag över gick till att forma och ställa henne i 8:or. Gick riktigt bra =) fick bli lite arg på henne från början då hon kan få för sig så fåniga saker. Men efter det så var hon väldigt lyhörd faktiskt. 

När de kom ut igen så ville Gunnar se trav, och tro det eller ej så fick han det =) emellan åt i alla fall. Dino kändes riktigt bra i kroppen och höll traven för det mesta. Och Gunnar fick se att hon faktiskt kan trava långsamt än fast hon tycker att det är drygt!
Bild från i helgen Dino & jag
foto: Matilda
Lycklig blir jag när vi lyckas! =D  Konstigt det låter att jag blir så lycklig av lite trav! ;) 

Hon kändes även riktigt mjuk stundvis och jag kämpade med att försöka mjukna i handen och inte ta igen henne så mycket när hon ökade. En annan mycket rolig överraskning var att hon sökte sig sjukt mycket neråt, alltså ner mot formen =D och det betyder mer korekt trav =)
Dino & jag 
Foto: Matilda

Drömhästen alltså och värsta lyckade ridningen för oss! 

Gå i form, trava, böjlig, mjuk i munnen! AWESOME <3


Lycka är att vara med dig <3

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: tack så mycket bea! du är duktig som ger mig tillbaka lite självförtroende igen! <3

2011-02-05 @ 01:20:43
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0