Up in the blue!

Tjabba!
23 februari 2011

Har varit lite upptagen nu under veckan med att plugga till prov osv. Så Dino har fått vila ännu mera och det ser ljust ut med skavsåren, pälsen kommer tillbaka mer och mer för var dag! Woho!
Så hade längtat efter Stallet såå under hela veckan (hela 2 dar)
Crazyeyes! XD hihi men hon e för söt! Förra vintern.
Fotograf:jag och redigerad av Jag :P
Idag var dagen här! Åkte dit så fort jag ätit mat, hämtade in Dino och selade henne, idag skulle vi tömköra för 2a gången! Spännande.
Drog ut i paddocken med Damen och började att gå runt efter henne hon hade redan då en ganska låg form så jag ställde mig efter ett bra tag av uppvärmning i mitten och fick henne att cirkulera runt mig, det var lite klurigt men jag fixade det tillslut! Bytte varv och det gick mkt bättre! ;)
Då satte vi igång att trava, hon var ganska hög ifrån början men efter ett tag så kom hon lägre och lägre, försökte hela tiden ha henne stäld med huvudet innåt mot mig, också klurigt men hon är ju så villig till allt så hon försöker! =D
Travade runt mig i evigheter kändes det som och kom ner i låg form väldigt bra! =) Vi jobbade runt sådär i ett bra tag, bytte varv och stannade och lite sånt! forsatte sedan lite mer med traven och när det gick som bäst så behövde jag knappt hålla i henne, hon viste att jag ville ha henne på en volt runt mig och att hon skulle trava, jag bad henne böja på sig och det gjorde hon! Kloka duktiga snälla Dino <3
Vi avrundade sedan och skrittade av, vi gick in och det blev pyssel! <3 Sötast i världen är hon ju.
Gunnar och Jag hämtade in de andra hästarna och var väldigt villiga att följa med in.
Hade frågat om jag fick rida Ghetto nu när Matilda inte hade ridit nåt denna veckan, och det gick så bra så. Trodde att det skulle bli världens rodeoritt så jag tog på mig min väst som jag alltid har när jag rider andra hästar än Dino.
Gjorde iordning Ghetto och gick ut i Paddocken, Min plan var att rida dressyr.
Började skritta runt och hon var aspigg, började trava här och var utan någon styrsel!
Hur skulle det här sluta tänkte jag, men efter ett tag verkade jag få lite mer styrsel på henne. Började skritta runt och sedan variera med volter i varje hörn, vända över lite här och där + lite halter som hon lyssnade ypperligt på!
Hon verkade tycka att det var riktigt roligt så jag kortade tyglarna och började träna formen samtidigt! Gick ganska bra, men blev mycket kast med huvudet. Fortsatte byta varv och ändra övningar och pyssla på, tänkte hela tiden på att hon när som helst kunde sparka bakut, men jag forsatte med att trava och då bestämde jag mig för att träna nedsittning i traven!
Sagt och gjort, jag satt ner, hon blev lite fundersam men tillslut så fann hon det ganska behagligt, tränade på det och försökte få henne att hålla formen.
Ghetto förra vintern! Värsta Dressyrpållen.
Sedan så red jag lätt ett tag och då med ännu mer variation av övningar och ridning! kul kul, Ghetto var verkligen jätte engagerad i det hela. Skritta runt några varv och sedan nedsittning igen.
Blev nedsittning rakt av på "4-kanten" Då ni!
Då Visade Ghetto sin bästa sida, fin och kraftfulltrav och går i form, jag insåg snabbt hur jag skulle göra. Det gäller att man har stabiliteten i sätet och sedan en stadig och mjuk hand, orörlig! medans resten av kroppen arbetar, där hittar Ghetto ett läge där hon fortsätter. Super fint och en Suprice suprice för mig som hade väntat mig en bångstyrig Ghetto! Hon verkade ju nästan inte alls störd av att jag satt där och skumpade, snarare intressant övning. Så kul att hon blev så lyhörd, tar traven direkt och sedan sansar och stannar bara vid en djup utandning, helt otroligt!
Dagens eloge går till Ghettos Miracle
Ghetto och en Dino i bakgrunden! Bild från förra helgen.
Damera äger! ;)

Är riktigt nöjd med hästarna idag Båda Damerna skötte sig super bra!
Är i extas! Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0