Crazytrain ^^

Hallo!

Igår var jag en sväng till Birsta med Moah så jag inhandlade lite hästgrejer =)
4 namnskyltar till Hästarna i stallet, en ny dressyrgjort till min bomlösa sadel och ett länttäcke som jag tänkte att jag skulle ha på Dino =)
De hade inte någon Pullarnosgrimma i cob hemma så det blev ingen sån.
bild från högakustenbron =)
Kom lite senare till stallet idag än jag hade tänkt det, skulle provrida i en lädersadel idag eftersom ägaren ville ha tillbaka den. Så det var bara till att rida fast än Dino fortfarande vilar. Skulle rida iväg och möta upp Isabell för att ha någon som kunde kolla på Dinos steg i sadeln, men jag var så sen att hon kom över till Gerdal så vi gick ner till paddocken och Dino haltade hela vägen hem och även i paddocken så haltade hon det kändes i alla fall så, men uppenbarligen så släpade Dino sitt ena bakben efter sig när hon gick. Kändes riktigt skumt! Men jag hoppade av och ledde henne så såg allt normalt ut, men när jag satt uppe i sadeln så tappade hon baken liksom, sen så fick jag ju våldhålla henne för att hon inte skulle takta & springa iväg... Ovanligt faktiskt!
Så jag gick och hämtade Gunnar så fick han också se skillnaden och han sa ju såklart att hon absålut inte skulle gå sådär konstigt, så vi tog sedan av sadeln och Gunnar slängde upp mig barbacka, vilken skillnad, mycket lugnare och inget släpande av bakbenen! =) Satt mkt bättre gjorde jag också!
Efter en lång diskusion med Gunnar & Isabell så följde jag med Isabell en bit på vägen när Millan och hon skulle skritta hem, Fick lite häst att jobba med påvägen hem men hon var super duktig! Gjorde några skänkelvikningar på stallplanen och hon gjorde dem perfekt, hon tyckte nog att det var skit kul att få "göra" någonting annat än att gå framåt ;)
Tror att jag måste vara galen som rider Dino barbacka efter att hon bara har stått & vilat i en vecka!


Här var det låg form! mkt bra!
bild från några helger sedan.
Foto: Matilda Sjöblom

Vi gick in i stallet och Dino fick stå på Gången och smaska på lite hö medans jag pysslade på med henne, fick lov att borsta henne med en taggigborste för att får bort allt hår, hon släpper ju päls som om det vore april!
Provade sedan min nya dressyrgjord och ländtäcket.
dålig bild ja vet (mobil-kvalla)


Vad tycks? =)

Ska nu försöka hålla mig till min plan att låta bli att använda sadel åtminstonde kommande veka också, blir tömkörning,longering och barbackaridning =)
Tåldamod! =)

Kommentarer
Postat av: agnes

svar: Ja, det är faktiskt ganska kul. Ska försöka få någon att ta lite kort när jag rider, tack! :)

2011-02-21 @ 08:36:58
URL: http://equiiss.blogg.se/
Postat av: Josse

Sv: Hahaha, såklart att jag följer din blogg :D

2011-02-23 @ 18:57:55
URL: http://jossseg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0