Älskar Dinos Galopp!

Dino har den mest underbaraste galoppen som finns! 
Den enda häst som har nästan i närheten så skön och underbar som hennes är Rajman på ridskolan. Men han är ju stor som ett hus och tar ganska långa galoppsprång.
Nej men idag så drog vi ut på en tur igen. Isabell & Millan var såklart med =) Vi tog en tur runt gropen. Vi försökte trava lite och Dino tog en hel del travsteg. Mycket bra. Och så kom vi till den korta backen som leder upp på toppen så tog vi galopp. Dino har en underbar galopp! Man bara flyter med och bara är men såklart måste man hålla koll på tempot, jag försökte få henne att hålla så lugnt tempo som möjligt, och hon fattade precis vad jag ville. 

En kortgalopp där jag fick driva och försöka hålla igen henne =) riktigt trevlig blev hon då! Millan å andra sidan tyckte det gick för sakta så hon travade hon... Men Dino hon höll igång kortgalopp hela backen =)
Sedan så skrittade vi hemåt 

Dino var ganska så piggelin så jag arbetade lite i paddocken =) Hon travade faktiskt halva varven =) men vi utgången så blev de pass =/ 

Men Dino var super Duktig Idag! =D 

En filmbild från i somras! Hon kan trava! =) Dock ser hon ut att ha stor rumpa ;) men de e väl för att hon arbetar med ryggen å rumpan här =)
Foto: Isabell =)
Puss på henne <3
Vi kommer att klara Traven! Det kommer! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0