Trava iväg!

Idag fokuserade vi på traven. 

Jag kom till stallet tidigare idag. Det var kallt, jag mockade åt Dino medans jag pysslade lite med henne =)

När så Madde kom till stallet så bestämde vi att vi skulle pröva longera henne i paddocken men sadel, träns och en grimma ovanpå. Inga tyglar. Och sedan skulle jag sitta där också =)
Hade även den här emot kylan!

Min rumvärmare som jag fick av Madde i julklapp! Den bästa julklappen 2010! =D NOm NOM


Jag började longera ett tag. Gunnar hade plogat paddocken lite konstigt så det var en stor oval bit kvar med hård och tjock snö. Problemet var att få Dino att gå i en jämn rund cirkel istället för en oval cirkel. Tillslut gick det. Hon fick skritta igång åt båda hållen. gick bra. sedan blev det trav. Och efter det så hoppade jag upp! =)

jag började rida där med grimma och grimskaft och det gick faktiskt bra! 

Sedan så longerade madde Dino med mig på ryggen. det gick väl hyffsat tills jag började känna att sadeln började hutcha väldigt mycket... jag sa då till madde att vi behövde dra åt den, varvet efter det så känner jag hur hela sadeln far iväg så då föll jag av... inte mer med det än att vi drog åt sadelgjorden. Och upp igen och andra varvet.

Sedan gick Madde och selade Nimros.
Jag red med grimman då =) hon travade stundvis =) duktig tjej!
När Madde var klar så for vi ut. Dino verkade vara ganska nöjd för tillfället för hon skrittade låååångsamt bredvid sin son på lång tygel. Mys!
Är helt såld på den här bilden som jag tog idag med mobilen! Älskar bilden & henne <3
Som ni kan se så var det någon hade hade haft det jobbigt!

Hennes varma blick är så vacker!
Vi for ut för att träna Dino i trav. Nimros har så lugn och trevlig trav så det vara bara för oss att lägga oss bakom och försöka hitta takten. lite klurigt i början men det gick tillslut och stundvis. Det gick inte direkt fort men det gick <3

Dino tyckte att det var jätte jobbigt att trava, Madde som hade henne bak i ryggen hörde hur hon ansträngde sig.
Vi tog ett varv runt gropen, sen så skrittade vi hem. =)


Efter det så rörde vi på resterade =) Rambo och Ghetto...
Madde hade såklart Rambo och jag red Ghetto. 

Eftersom det var så kallt så tog vi bara ett varv runt gropen. Vi skrittade mest, eftersom vi höll på att förfrysa. Men lite trav blev det ändå. Ghetto var pigg och ville springa ;)
Påvägen till stallet i skogen. Bild tagen våren 2010 =)
Det var ungefär det som hände i stallet idag =)


Kommentarer
Postat av: matilda

sv: jaja, det ordnar sig ;)

2011-01-22 @ 10:02:55
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: nej, jag såg helt retarded ut ;)

2011-01-23 @ 01:25:20
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Linn fällström

Svar: Mormor hade en maxsumma på 7,000 kronor och D3100 var bara på 6,500 till slutet av januari.

Sen tvivlar jag på att en bättre kamera går under 7,000 kronor som dessutom är en ny modell utav.



Och jag är nöjd med min D3100 så! :) Jag är fortfarande lika dålig, även om jag köper en 'bättre' kamera. ;)

2011-01-23 @ 14:29:32
URL: http://awesomelinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0