Dag 14 - Varför får ridning mig att må bra

För att jag får vara ute och sedan så rider jag en häst som jag verkligen tycker om och hon tycker om mig, det gör mig glad att veta att vi båda njuter av att rida ut i skogen, träna på sådant i behöver förbättra och att vi kan har lite roligt ibland också.
Jag trodde ett tag att vi aldrig skulle bli ett team och att vi aldrig skulle bli så goda vänner som vi är idag.

tada
bild från när vi var på ridskolan med Millan & Isabell.
Foto: Moah
Tex om jag har tänkt träna traven en dag så kanske vi gör det på en volt ett tag och oftast då så brukar Dino vilja gå över i galopp men hon får lov att trava tills jag säger till, då när vi kan ha travat ett tag så ger jag henne tillåtelse att galoppera och det tycker hon är superkul. Och oftast har hon inga problem med att jag vill arbeta henne i galoppen utan hon är bara glad att få gå i galopp. Så båda blir riktigt Nöjda.

Sedan så umgås jag ju med så många när jag rider, rider med Isabell och Millan och det gör både mig och Dino glada. Och Madde kan jag rida ut med ibland och det är också jätte roligt, oftast blir det massa prat och det är skönt att inte behöva prestera ibland. Bara ta det lugntt och skritta fram i skog och mark. Och även Matilda som är där ibland, då får man ut så mycket mer än bara ridning. Och jag stormtrivs i stallet där Dino står, det känns som att de som är där en enda stor familj och alla vill bara hästarnas bästa.
Sedan så får jag röra på mig med en idrott som jag verkligen gillar och känner att jag är bra på, det är ju så att är man bra på någonting så blir iallafall jag bara lyckligare av att få fortsätta med det och allting blir bara roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0