Damn!

Torsdag den 7 Juli

Hej hopp!
Har legat på latsidan med det riktiga bloggandet känner jag men nu måste jag berätta om kvällen ridtur =)
Började med att Gunnar hjälpte mig att flytta hindrena ifrån gropen till paddocken där jag byggde uppp några cavalettihinder och ett hopphinder på kanske 45-50 cm...?

men började med att rida ut, värmde upp lite först och sedan fick hon jobba i form, gick bra. Sedan galopp i en backe, mycket bra gick det, inge hård i munnen och ville inte dra iväg, nästa backe så tog vi den bättre galoppen och då, fick jag den där gummibandskänslan i handen, hon bara höll sig bakom handen och drev på därifrån, hur bra som helst! När det väl planade så travade hon i korttrav och jag känner hon bär upp mig ordentligt med ryggen, Snacka om att jag blev shockad! När vi stannade så fick hon massor av berömm! =) Och jag prövade på tillbakavägen också och då fick jag också den där traven <3

Lycka!
På tillbakavägen körde vi lite till galopp och sedan skritta hem för att arbeta lite till, började med cavalettibommarna =) i det sämre varvet och det gick faktiskt riktigt bra, lite bostad från början men sedan lugnade hon ner sig =) och vi byttte varv och då skötte hon sig ännu bättre, tillslut satt traven riktigt bra och jag började prova det lilla hindret, inga problem sa Dino och hoppade sådär lätt över, jobbade med att hon skulle hoppa när jag sa till och att vi skulle vända ordentligt, hon verkade tycka att det var skitkul! =)
hello you! =)
Bild ifrån min sista ridlektion 
Foto: Madde /Isabell

hoppa

Också från den lektionen.
Samma fotografer =)
Och hon var så lugn och avslappnad och kunde när som helst gå över i skritt och ta det lugnt =) avslutade när det kändes som bäst =) men det kändes bäst hela tiden... 

Dino belv så ledsen sen när vi bara skulle trava runt, hon ville ju fortsätta hoppa =D <3 söta vännen min <3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0