Dino älskar att bada...

Onsdag 29 Juni

Hoppla!


Lite sent bloggande men det får bli idag eftersom jag inte hade tid igår, blev som sagt ridning med Isabell & Millan. Isbell förslog badning och tycket att det lät som en bra idé. red med sadel bort till Isabells stall och på rakbanan tog Dino en någorlunda lugn galopp och höll samma tempo, jag blev mäkta imponerad.
Vi skulle prova ett nytt badställe som isabell provat lite granna, men väl där ville ingen av hästarna bada, försökte först från ryggen men Dino frös lite sedan försökte jag nere ifrån vattnet och det gick inge vidare heller. Så tillslut så kom jag på att kasta vatten på henne, hon tycket att det var så fruktansvärt skönt att hon började klampa i vattnet, kastade lite mera och hon följde mig en bit till och tillslut blev det ganska djupt. Och Olyckligvis så skönk hon ner i lite dy så hon fick lite smått panik så då for hon iväg upp. Lite chockade stog vi där en stund, genomblöta...
Fick lov att ta ner hon i vattnet igen för att hon inte skulle bli rädd för vattnet och det verkade ganska lugnt. Sedan försökte isabell få ner Millan efter en lång stund så stod hon med alla fyra i vattnet och då kunde vi byta om och rida hemmåt, vi gjorde några fina anordningar vi, mina blöta skor fick hänga på sadeln och isabell red utan byxor hem till sig. hehe mupparna på ingång.

Med ett stort blåmärke på mitt knä och en liten rispa på Dinos ben så red hemåt. Isabell och Millan följde oss sedan hem =) mys mys, Dom gick och kramades som dom kan göra ibland ;) ... lesbiskahästar XD
Måste ta och försöka hitta den gamla badstanden där det är långgrunt. Och så ska jag återuppta projekt bygga pall åt hästarna så att vi kan kliva upp på nåt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0