Dino den underbara <3

Söndag den 5 Juni

Ohoj!

Ikväll så tog jag mig en lite senare tur med Dino, hanninte tidigare på dan så det fick lov att bli nu. Hade heller inte orken att sadla så det fick bli Barbacka =)
Tog 3-delade, funderade en stund på sidepull men det fick bli 3-delat. For ut strax efter Gunnar och Dino var som vanligt lugn och snäll så jag kunde bara åka, hon har varit så nu på senare tiden, hon verkar fatta att ibörjan så tar vi det lugn och när vi ska hem tar vi det lugn.
26 Februari- Foto: Madde. Snyggingen min <3

Måste bara berätta om i Onsdags då jag tränade galopp med henne, och dte började ösregna så vi skulle skynda oss hem. Så Vi tog galopp en halv km för att hinna hem innan vi blev helt igenomblöta. Och det var inga problem med galoppen. Sedan är vi närmades oss stallet så saktade jag av och släppte allt och hon bara dog av och skrittade långsamt, långsamt. Vilken häst =)
Ja tillbaka till idag, så jag tänkte att vi skulle ta ett varv runt gropen och jobba lite med att gå i form. Men innan vägen så hade dom ju pallat upp en massa vikre och hon kasta och ville inte gå dit. men hon fick titta en stund och sedan gick vi lugnt och sansat förbi. Inga problem. Red sedan vår lilla rutt runt gropen och träffade inte på några björnar ;)
Gick sedan hemmåt och red i paddocken för att jobba lite mer, och kan ni gissa, Hon travade korttrav med mig sittandes  där på ryggen. Gunnar kikade en stund och tyckte det såg bra ut =)  Så jobbade jag henne en stund och avslutade med en galopp = härligt. Skrittade sedan av ute på åkern där det är massa grönt gräs, härligt var det. Så efter en stund funderade jag på att prova en liten grej så jag hoppade av och tog av tränset. Dino hade då bara ögonen för maten så jag fick henne inte till att lyssna alls. Istället så började jag att valla henne och tänkte att det kanske kunde gå att valla in henne i paddocken igen men när vi närmade oss så tyckte Dino att vi hade det så roligt att då började jag valla henne springandes och hon sprang och stråttade runt som en liten arab. Skit kul!  Kastade sig åt höger & vänster så att jag inte skulle kunna fånga henne.
26 Februari- Foto:Madde. Det är verkligen skillnad på henne sedan februari, vet inte vad det är men förändringen känns som om den bara kom som ett blixtnedslag utan förvarning, på bilden travar ho i ökad trav tror jag, mkt svårt att sitta kvar!

När jag väl slutade valla henne så var det bara att gå fram till henne och ta på tränset igen och gå hem =)
Har faktiskt aldrig lekt med henne sådär, hon är inte riktigt en lekfull häst, hon gillar mer att jobba och så.
favorit i repris
Favorit i repris, ibland är hon bara för fin =) när hon jobbar ner såhär bra så bär hon upp mig och ryggen!
Vackraste Dino <3

Kommentarer
Postat av: matilda

jag blir så glad när jag ser er såhär bea, vet du det? du har verkligen lyckats med dino och ni passar så bra ihop och är så söta tillsammans! :)

2011-06-06 @ 22:28:15
URL: http://matiildasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0