Dino på ridlektion igen + bildbomb

Torsdag den 2 Juni

Helloj halloj!

Idag så var jag på ridskolan med Dino. Igår Onsdags så var jag ut med henne och körde ett ganska drygt jobb, men mycket galopp. Hon har ju fått bättre kondition så hon tar ju i ganska bra när hon vill någonting. Men hon fick jobba en hel del igår.
Så att idag skulle hon inte sitta inne på massa obehövlig energi. For dit med inställningen om att vi bara skulle fokusera på varandra, inget annat. Hade frågat om jag fick rida fram tidigare och det var inga problem. Så jag gick ut på stora planen ( Vi rider ute pga. underlagsbyte i ridhuset ) vid 17.25 och lektionen började 17. 50 så att jag skulle hinna vänja henne med stora planen och få henne att springa av sig lite.
Evelina kom med ut och fotade oss lite =) Här kommer några av bilderna!
(en ordentlig bildbomb)
Hej här är vi!
Njuta av varje sekund med dig =)


Evelina tar otroligt roliga bilder =)



Härligt!



skritta =)

Hade väst i början eftersom jag inte viste vad vi skulle göra eller hur hon skulle reagera. Men jag tog av den när jag insåg att hon skulle inte ändra på sig bara för att det var ett nytt ställe, alltig lika trygg.
Så hann precis galoppera henne lite innan lektionen började, perfekt. Så det betydde att hon kunde ta det ganska lugnt under första skrittningen.
Resterande bilder har Madde fotat =D
Vi började med att rida på volt och jobba med traven. För att sedan rida 3 cerpentinbågar på fyrkanspåret. Det var lite klurigt med traven men vi jobbade på.
fick till det såhär bra ibland när hon jobbar ner så kommer traven automnatiskt.
Vi körde avbrott av trav, mycket bra träning!
Fintjejen!
fick mycket nedåtbjudning ibland
Värsta hästen ;)

Sedan jobbade vi med en cavaletti övning.. Jätte bra träning! bilder =)
Även Madde som fotat här =)
Blev lat
'
Snygghästen ;)

trava =)
Tillslut gick det fin fint med de många bommarna =)
Skulle göras en vol emellan bommarna, lite jobbigt att vända så snart tyckte vi men det är trav! =)



sista bommarna för dagen



Duktig tjej =)


Efter vi jobbat så blev det avskrittning!



skönt att skritta av...



Nöjda med varandra och dagen =)

Måste säga att jag är riktigt nöjd med Våran prestation idag, Dino Skötte sig super bra och vi var bara 3 st på lektionen och alla hade lite damp/pigga hästar. Kändes som om alla hade ungefär samma förrutsättningar.
Dino jobbade riktigt bara i galoppen och även i traven, hade riktigt fin takt ibland och på slutet verkade hon fatta att det var ju riktigt trevligt att ta det lite lugnt och vara extra mjuk =)


Kommentarer
Postat av: vicky

Härlig blogg med massor av fina bilder! :)

2011-06-04 @ 13:01:12
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: vicky

SV; Tack!

Ooh brorsan kom också med på nåra bilder! haha!

2011-06-04 @ 16:53:24
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: Josefine Gidlund

Sv; Och nu är Matildas deign på platts! :D

2011-06-04 @ 18:40:50
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: vicky ♥

SV; heh okej :)

2011-06-04 @ 20:58:45
URL: http://vwestin.blogg.se/
Postat av: agnes

sv; visst är det! Mycket roligare än bilder tycker jag, så man kan kolla tillbaka på filmerna och se hur mycket man utvecklats :D

2011-06-05 @ 08:08:26
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0