Hår överallt!!!

Onsdag den 23 Mars

Hallu!



Som sagt hår över allt. Hade här borstat Dino men en grovare borste och det föll av en hel del hår...

Pysslade med Dino ett bra tag. Inne i stallet innan vi skulle ge oss iväg ut på en barbacak tur...
I stallet, fin päls har hon =) skimrande liksom.



Färdiga att utgå :P



"Ska vi gå snart?"

For ut en sväng och tänkte bara skritta, upp över en sväng men det var så halkigt så vi vände och for iväg runt gropen istället, Dino var faktiskt riktigt duktig och vi skrittade på lite halvlänga tyglar, men fick ändå ta upp henne ibland och säga att vi bara skulle skritta, men senare så blev hon bara piggare & piggare så vi småtravade litegranna och när vi nästan hade kommit runt gropen så fattade vi en galopp men saktade sedan av eftersom hon blev ett rikigt damptroll. Och ännu värre blev det när vi kom fram till vägen, Har haft lite svårigheter med att få henne att gå förbi vägen och fortsätta när vi varit runt ett varv, men så idag så fick jag ju lov att konfrontera detta probem utan sadel...
lovande= nej
Hon fick såklart nå psykbryt på mig och kastade sig och skuttade om vart annat tillslut blev jag så förbannad på henne eftersom hon inte vände utan bara kastade mot vägen, att jag börajade backa henne, för över vägen skulle vi då inte! Backade i kanske 50 m eftersom jag ville kunna vända utan risk att hon skulle kasta, lite putt blev hon allt över mitt ovanliga uppförande, vände sedan och stod stilla ett tag, vände sedan åt alla olika hållen för att vara säker på att det inte var några problem. Nejdå, fortsatte då vidare över vägen och gick tillbaka mot stallet. Gjorde någon halt ute på vägen för att få henne att sansa ner eftersom hon taktade som en galning, Stod där ett bra tag och jobbade med tygeln + röstkomando, innan vi tillslut gick hemmåt, då var hon helt plötsligt väldigt lugn. Stanna och stå ett tag är ett bra sätt att få henne att ta det lugnt innan man sen börjar gå igen.
Lunkade hem i långsam takt och åkte faktiskt en bit där ;)
hon fick ha täcke på sig eftersom hon hade blivit lite svettig, det hade hårat nå sjukt mycket på mina ridbyxor, hade västa tussen bak i knävecket XD Dino= hårboll ^^
Fick en ridt-shirt av Madde idag som jag tänke ha till mig lilla sommar ridoutfit =)
Taget där det fanns speglar =) t-shirten + nya ridbyxorna =)


Tror väl att det här ska funka bra :P Älskar mina ridbyxor... skulle allvarligt kunna ha dem till skolan


Vill ha sommar nu!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0