Her eyes are enchanting

Bild från idag när Dino stog inne i stallet och ropade på kompisarna!

Måndag 7 mars

Tog en repa till stallet idag, blev lite senare än vanligt. Tänkte tömköra Dino men först blev det lite bus i paddocken. Gick ut och släppte henne lös. Men hon följde ju såklart efter mig, söthästen! Hade super koll på mig hela tiden och viste exakt vart hon hade mig :p och följde efter som e liten liten hund.
Stannade henne och backade bort och efter typ 10 meter så lade hon öronen rak fram emot mig och verkade säga, får jag komma snart. Kallade sedan in henne och så kom hon lunkandes i sin egan lilla takt. Efter en stund av lite mys & bus så gick vi in i stallet för att börja göra Iordning Dino.
¨
Hon ser mig alltid! <3
Borstade och fixade till henne, selade och tränasade gjorde klart sedan gick vi ut igen, värmde upp i skritt och började så smått med traven, efter att hon var igång skrittade & travad så gick jag och hämtade halsförlängare och spände för lite lätt. Vill ju att hon ska jobbar ner lite mera så att hon hon får upp ryggen och arbetar lite mera under sig.
Och efter en stund så gav hon efter för halsförlängaren, och kom ner sig i bra form, arbetade mycket med traven och fokuserade på att hon skulle försöka jobbar under sig. Gick faktiskt bättre i hennes svagare varv: vänstervarv. Gick riktigt bra! Kändes så bra när hon sökte sig neråt och verkligen vilade på travstegen, härligt var det att se henne jobba så bra. Fick sedan för mig att släppa lös henne och försöka få henne att fortsätta jobba lika bra, Gick också jätte bra, hon verkade fatta att det var bästa att hålla sig nere i den formen. Sedan tog jag av den helt ch hon kunde fortsätta att hitta den låga formen. Super! =D
Är riktigt nöjd med tömkörningen idag!
Skrittade sedan av ordentligt när det gick som bäst.
Och gick för att pyssla & fixa med DunderDamen ;)
Bild från när jag löslongerade henne, förra veckan :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0