Lugn & fin...

13 Mars

Hej hej! =)


Hade en underbart lång sovmorgon i morse så jag kom lite senare till stallet idag. Tror Dino tyckte att det var skönt att få gå ut först innan vi skulle ut. Hämtade in henne 13.20 och vi gav oss iväg ganska snart efter det. Hade lovat Isabell komma när hon red dressyr på ridplanen i Lövsjö.
Så vi skrittade iväg, ovanligt nog så var hon väldigt duktig på att på att de lugnt idag i skritten! Duktig tjej!
Mötte upp med Isabell på rakbanan och Dino var fortfarande duktig på att ta det lugnt =) Vi red bort till Lövsjö och jag började träna lite smått på traven, varierade med lite skänkelvikning. Tog det väldigt lugnt, eftersom hon har jobbat så bra i veckan och för att hon hade så dåligt fäste på backen. Jobbade lite med traven men inte mycket. Fick bra resultat, hon travade en hel del sedan stod vi och kollade/bedömde när Isabell & Millan körde dressyrprogram. Ganska skönt att bara stå också.
Bild från sist vi var i Lövsjö, här är traven då. Med sadeln som Dino inte var så överförtjust i.
Foto: Matilda
Dino kom sedan fram till att det var jätte skönt att jobba i låg form! TOPPEN =D
Så hon blev jätte trevlig att arbeta med. Men när Isabell var klar så beslutade vi oss för att avrunda. Jag tyckte Dino hade skött sig så bra att vi kunde gå hem.
Jag frös också =/
tränset jag använde idag
På hemvägen så lät jag Dino gå i galopp, typ backen & rakbanan... hon blev väldigt stark eftersom jag bara hade 3-delat. Men det gick ändå ganska bra så. Hon blev lite hestsig efter det men efter ett tag så lugnade hon ner sig och kunde skritta på lång tygler avslappnat och lugnt ända hem! <3
käka hö är bra :P dagens bild

Pysslade sedan på ett tag i stallet och Dino fick troka till lite, hon blev lite svettig när vi galopperade så hon fick ha täcke på sig ett tag medans jag mockade hennes box. Sedan så fick hon ha vintertäcke eftersom jag tyckte att det var kallt ute, släppte sedan ut henne i hagen till de andra. Då belv det rullning ;)

Söt Dino <3, bild från idag =)
Skönt lov jag har haft men jobbigt, mycket ridning och vi har kommit så långt, Dino & jag med traven. Känns så bra att vi börjar få till det där med traven nu! =D
Det är ju vårt huvudmål att få till traven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0