Mjäla

19 Mars

Hoj!

Hade så mycket för mig igår att jag inte hann blogga alls igår men ni ska få en liten uppdatering av vad som hände.
Var såklart i stallet 10, men hästarna hade tydligen inte varit ute så länge så det blev till att mocka så länge. Mockade Dinos & Ghettos boxar, Madde dök upp efter en stund och hon gjorde bort grabbarnas boxar, så stallet var klart.
Vi tog sedan in Rambo & Dino, Madde tänkte köra Rambo och eftersom det är så dåligt skottat så drog vi iväg mot Mjäla. Fick hänga på bakom vagnen så att jag kunde träna lite mer ökad trav. Vi körde enda bort till Västomarkagård och sedan tillbaka. Lite drygt träningspass för både Dino & mig men Madde verkade ha det bra :P
Försökte få in traven på hemvägen också, gick väl ganska hyfsat ändå men hon blir ju en riktig damphäst ibland. Men jag var ändå nöjd eftersom vi fick träna traven =)
Fick dock hoppa av och leda henne en bit påvägen hem eftersom hon fick för sig att hon inte kunde skritta.
okej en travbild på Dino när jag fick låna Isabells sadel. Sisten var ju helt utan styrsel på denna bild. aja.
Foto: Isabell
Väl tillbaka i stallet fixade vi iordning Dino & Rambo med fleece. Och hämtade In Ghetto & Nimros eftersom de också behövdes röras på, Fick lite ordning på Ghetto så det gick jätte bra att göra henne klar. Tog vanligt bett på henne. Madde tränasade Nimros utan problem och gav oss av på ännu en tur mot Mjäla. Vi stötte dock på en massa farliga traktorer som var jätte läskiga XD For upp dit och körde lite intervaller och båda hästarna var jätte pigga, Ghetto kände mest för att ta Galoppen men det var nästan inga probelm eftersom hon försöker lägga ner sig mindre så.  Piggeling hästarna fick jobba bra och vi pallade oss hemmåt än en gång =) Mötte ju såklart traktorerna igen... livsfraligt tyckte Ghetto XD
Bild på när jag red Ghetto för ett tag sedan, orkade inte hitta något bättre.
Foto: Matilda
Ghetto var då inte trött när vi var påväg hem, så fort jag försökte smyglänga tyglarna så började hon trava, illa , så hon fick skritta på kort tygel... knashäst. Blev sedan lite pyssel med Dino innan vi släppte ut henne & Rambo i hagen.
Kändes som att det var bar jobbat av Madde & Mig att motionera alla hästarna i stallet =)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Var ligger ert stall nånstans? Jag har också ridit till Västanåmarka gård någon gång, så då kan det ju inte vara så långt bort som jag trodde ;)

2011-03-22 @ 20:35:25
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0