Change for exchange

Onsdagen den 16 November


Hej!


Idag så hade jag lovat Matilda att vi skulle rida ut men jag ville så gärna rida Dino barbacka och träna lite så jag ändrade om i planerna. Drog till stallet vid 12.30 och red Dino barbarcka på åkern, Jobbade först igång henne ordentligt i skritten och när vi sen skulle försöka trava så gick det inge vidare... från och till var det så vi tjatade på med det en stund innan jag red ner på åker, gjorde en galoppfattning och OJ vilken fin och härlig galopp hon fick <3 Jäte lugn och rund galopp med mycket jobb neråt.  Jätte härligt och hon höll den i ca 2,5 varv =) sedan provade vi det andra varvet och där var jag beredd på att hon inte kan ta lika bra galopp så jag längde tyglarna lite och lät henne galoppera på glappande tyglar <3 Det gick lite fort men hon skötte sig ändå bra! Han har en sån underbar galopp så även fast det går fort så kan man sitta kvar på henne =)
Galoppbild från i våras

Foto: Moah
Sedan blev hon lite trött på att springa så vi jobbade med formen i skritt en stund och sedan gjorde vi en random volt och jobba runt på den, först ställa i form i skritt och sedan försöka trava lite och utvecklade det sen till att först trava för att sedan fatta galopp och sakta av till trav osv. efter det skritta en stund på volt innan vi tillslut visade Matilda en galopp och efter det så skrittade vi av...
In med Dino kratsa hovarna och på med täcke och ge mat för att sedan hämta in resten av gänget.
Hade frågat Gunnar om jag fick låna Nimros på en ridtur tillsammans med Matilda... Det gick bra och jag tog min sadel ochvi fixade iordning dom och klädde dem med mycket reflexer.
Vi gav oss iväg ut och skrittade fram länge och det var lite skönt att inte behöva störa hästen eftersom Nimros inte tar lika stora steg som Dino. Sedan småtravade vi i småstreckor i taget.
Nirmos var duktig och blev lite pigg ibland men det blev att ta in honom och lunka på =) han var iallafall jätte duktig! Tog små söta travsteg <3 Vi red 2 varv runt gropen med små inslag av trav ibalnd och ibalnd skrittade vi bara. Skönt =)
lillnimros
lillnimros från förra sommaren som blir 5 till nyår :)

Kommentarer
Postat av: agnes :)

sv; Jag förstår vad du menar och så, men jag förstår inte varför du tror att jag ger upp?! Jag flyr inte från några problem som helst, det sa jag ALDRIG och så är det inte heller. Ifall hon får vilan så är det för att hon kan behöva ett break från ridningen, kanske inte fem veckor men iaf några veckor. Jag kommer nog ändå skritta barbacka och så om jag får lust med det men annars kommer hon få komma ut på långpromenader och bli ompysslad och vi kommer träna MASSOR från marken.



Så hon kommer inte få STÅ, som du säger, det kommer hon absolut inte! Jag kommer kunna få mer tid att hålla på med henne osv under den tiden och det skulle nog vi båda uppskatta, det tror jag verkligen! Sedan kör vi ju igång efter ett tag igen och fortsätter, jag försöker inte skita i problemen eller så, absolut inte. Jag fattar ju själv att om vi har problem så blir det INTE bättre av att hon bara får stå hela dagarna, men vi kommer ju få mer tid att träna på hennes blockeringar hon har och all annan skit om vi får mer tid från marken!



Jag förstår absolut vad du menar och så, och jag är glad att du skrev det men det känns som om att du missuppfattade det hela litegrann? :)

2011-11-17 @ 17:06:58
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0