Close yet far!

Fredag den 4 November


Hej!

Skriver nu en kortis om Fredagens ridtur tillsammans med Matilda & Ghetto. Dino var pigg lika så Ghetto så dom triggade varandra en hel del under rituren så att Dino blev ganska överspelad. Men vi fick till lite bättre arbete på toppen av gropen där vi tog lite trav och även en väldigt samlad galopp.
När man rider ut med vissa hästar känns det som att hon bara stänger av allting och blir arg, jag vet inte om det är tävligtsnärverna eller om hon bara blir väldigt stressad av vissa hästar men någonting är det väl.


Vi red sedan iväg till ett plant ställe där Matilda kunde på prova lite voltning, Ghetto blev jätte fin och såg lika maffig ut som ett fullblod.
Vi försökte oss på lite trav men Dino var alldeles för stressad av allting, jag tror hon kan ha kännt av den huvudvärk jag kände av också som senare blossade upp till Migrän. Men tillslut fick jag lov att rida utan stigbyglar för att få till traven.
Sedan skrittade vi hem och la täcken på damerna, och så mockade vi i stallet efter det åkte jag hem och tog det lugnt.
En gammal bild från gropen - på min favorithäst <3

Vi kämpar på och med det vi har så ska vi aldrig ge upp!
<3
Också en gammal bild från i våras =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0