En låång dag

Onsdagen den 30 November



Hej!
Dagen har varit väldigt fartfylld då Moah hämtade mig klockan 9.40 och så åkte vi till Skulle och körde häst och jag gromade =) Det var ju världens skitväder imorse så vi blev lite nedslagna av vädret då vi körde i regnet... vi hoppades på bättre väder...
Spännande men lite läskigt med galopperna =) men jag tyckte att jag skötte mig bra ;)
Men så när vi skulle åka ifrånn Skule så sken solen och himlen sprack upp, vi drog då till Gerdal för att rida häst =)
Vi tog in och sadlade lr ja Moah fick sadla för jag tänkte rida barbacka. Nimros var duktig och försökte vara så snäll kan kunde förmå sig vara =) Vi red ut och Dino var pigg =( ja som hade hoppats på att hon skulle vara lugn och fin men man kan antagligen inte lita på det när man har sällskap. Vi red iallafall runt gropen och skrittade Bara. Nimros skötte sig bra förutom lite snubbel med benen ibland. Dino blev ett litet damptroll, så note till mig själv blir att nog ta något annat träns än 3-delat vid bb ridning med sällskap. På vägen hem efter att vi hade gått över vägen så hoppade jag av och ledde henne hem för att få ner henne lite i varv... Sedan fjantade hon sig lite när vi kom tillbaka på gården över lite plåtar (som har legat där ca 2 Månader)  så då fick jag lov att gå och visa att det inte var så värst illa.
Bild från i helgen =)

Foto: Matilda

Kommentarer
Postat av: matilda

haha busdino ;) Kul att Moah red Nimros, han är ju så snäll :D



sv: ja, du och jag är ju bra på olika saker också så ^^ det har du rätt i, med lite hjälp så brukar jag få ordning på mig själv så då går det bättre!

2011-11-30 @ 20:42:15
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0