I have a bad feeling about this!

Lördagen den 12 November




Hej!
Blev som utlovat en tur med Isabell & Millan idag, jag var inte riktigt taggad på det men jag ställer nu när hon är hemma så sällan.
Tog in Dino och fixade iordning henne med sadel, 2-delat bett med pullargrimma, tog även min rumpvärmare så att jag inte skulle frysa om rumpan.
Red sedan iväh och mötte snart upp med brudarna, vi skrittade ett bra tag innan vi tog och sprang, Dino var jätte duktigt tills efter vi hade kommit över vägen då blev hon lite pigg. Vi galopperade sista biten på en backe och så jobbade vi med traven uppe på gropens topp, Först jämsides och sedan själva, När vi red tsm så har Dino så lätt att hitta åt Millans travtakt vilket är jätte bra =)
Sedan red vi vidare och vi hoppade ett litet hinder som var uppställt, askul tyckte Dino, Sedan provade vi att trava lite till innan vi skrittade nerför en backe, vände och travade uppför- Isbell och Millan fick öka lite för våran skull eftersom Dino behövde lite mera fart. Sedan så fattade vi galopp när det blev plant och Millan sköt iväg som en kanonkula ( hon har stått sedan förra helge eftersom Isabell är i umeå på veckorna )
Vi å andra sidan försökte ta det så lugnt som möjligt i galoppen hamnade typ 100 meter bakom XD
Sedan så skrittade vi i skogen och gick förbi lite folk + hundar, Dino tyckte att hundarna va läskiga. Efter det så bestämde vi oss för att skritta hela gropen hem och bara lunka. Men det tyckte inte Dino så efter ett tag så hoppade jag av och ledde henne, gick bättre så... inge damp...
Hoppade upp igen när vi gick över vägen och sen så hoppade jag av igen när vi gått över och sen red vi hem.
Tycker inte att det kändes riktigt rätt idag, tror hon kan ha läst av mig lite för bra idag...
Taggar om inför imorgon =) då kör i skritttur runt gropen barbacka <3 det ska bli mysigt =)

Vinterbild på Mig och Dino <3 Älskar att ha turkosa på vintern =D 29/1 2011

Foto: Matilda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0