Det gick ju bra med Nimros idag iallafall...

Måndagen dem 31 Oktober



Hej!


Det blev en ganska dryg ridtur för mig och Dino då vi red i både sadel och bett. Ingen av oss vekade särskillt glad åt ridturen så den slutade ganska jobbig. I skritten funkade det faktiskt ganska bra men sen blev det enligt min mening bara katastrof och Dino blev bara förbannad på mig så jag kuttade ridturen på mitten när det kändes som att vi inte kunde fortsätta och så skrittade vi hem, vi hade några gräl på vägen hem men tillslut skrittade hon lugnt och när vi kom hem var hon dyblöt av svett. Inte lätt när hon inte förstår vad jag menar.
Det jag avslutade med hemma på gården var någon skänkelvikning som jag vet att hon klarar så det fick bli det som funkade.
Fixade sedan iordning bruden och pysslade, frågade Gunnar om jag kunde få köra lite NH med Nimros men hovslagaren skulle komma, jag tänkte att vi fick köra en liten stund. Gick ut 5 i 4 och hovslagaren skulle komma 4.
Körde lite träning med släpvagnen då den var ruggigt farlig sedan körde vi flytta bakdel och sedan backa och så vidare. Sedan var jag jätte sugen på att prova skicka runt honom på 8 volt runt 2 hinkar... Måste ju prova, nu när det funkar med Dino =)
Provade och det gick förvånansvärt lätt, han lyssnade riktigt bra men han har svårt med att man ska skicka honom framför sig, då blir han lite fundersam och behöver lite mer drivning... annars behövde jag inte leda honom utan kunde bara visa =) Han var jätte duktig och det gick bra mkt bättre än första gången jag körde den med Dino :P då var hon så förvirrad, sen så har jag fått förfinat mitt kroppsspråk också.
Efter det så provade vi cirkelleken och försökte vända honom genom att bara visa, ibland gick det och ibland så tappade han fokus. Sedan fick jag en jätte fin uppställning bara av att titta på rumpan =)
Vi provade även att flytta bakdelen med min zon, det gick okej... Han fattade ändå att jag flyttade honom. OSånt tror jag att han kan behöva träna på då han gärna går in på zonen utan lov.
Lite mer flytta bakdel och sedan avslutade vi med något jätte svårt, att ta sig in i stallet steg för steg. DaDa Daaa Dam! :P



Bild från i somras då vi skulle åka och rönka lilleman, körde lite småövningar i paddocken för att underlätta lastningen =)

Foto: Madde

Men Lillkillen var så lyhörd att jag kunde flytta hon om innåt och backa honom ut ur stallet utan problem! =D höll på så en stund innan han fick komma in. Då gjorde vi samma sak in till boxen och sen var jag så nöjd så! =D Han var så duktig!!
Hovslagaren kom runt halv 5 så vi hade pysslat på i 30 minuter. Sedan fortsatte jag med Damen och borstade upp henne och satt i hennes box och myste innan min skjuts kom.

Kommentarer
Postat av: Josefine Gidlund

Hej hur är det med dig då? :D

2011-11-03 @ 10:23:06
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/
Postat av: Josefine Gidlund

Sv; Det har väl gått ganska bra att rida häst. JAg vill helst rida ponyn så länge jag kan, häst kan man ju rida sen ;) Alla säger att man utverklas mycket mer på häst så vill väl rida både ponny och häst :)

2011-11-04 @ 11:52:23
URL: http://josefinegidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0