Massa spring i benen

Tisdagen den 29 November



Hej!



Efter tentan idag så gick ja till stallet med en väska som innehöll Maddes nya ridskor + strumpor och Dinos stalltäcke =)
När jag kom så ropade jag på Dino, hon  stod alldeles ensam och kollade upp och såg så glad =D då blir man lycklig <3
Hämtade sedan in henne, hon var jätte sugen på att komma =) kom så for jag kom in i hagen <3
Tänke rida barbacka på sidepull så jag fixade iodrning och red ut, men det var krut i damen så det gick undan även i skritten. Fattade direkt att det skulle bli ett tuft pass. Men hade verkligen inte räknat med en sjövild häst, när vi skulle börja jobba i galopp så blev hon jätte taggad och svårkontrollerad. Så vi red 3 backar i galopp men efter det så var jag så less på att hon va så sjukt pigg så att vi vänd hemmåt, på hemvägen funderade jag på hur jag skulle kunna avsluta passet så att hon skulle få ut mesta möjliga energi... tömkörning(trav) lr en galoppvända på rakbanan. Valde det sistnämnda.
Gick in i stallet och började Sadla och tränsa om. Todde Dino skulle bli förbannad på mig då när vi just kommit hem, men hon proteseterade inte. Tydligen fattade hon vad jag hade sagt och vad vi skulle göra. För det var kraftfulla steg i skritten, eftersom hon var värmd så kund vi ganska snart galoppera! ASKUL tyckte Dino :P så himla glad i att få springa.
Hon fick galoppera lite innan rakbanan också och på rakbanan så fick hon öka lite grann men jag ville fortfarande ha lite kontroll. Vi red ner mot Isabells stall och hälsade på Millan, men isabell var inte där =/ Dino vart så glad över att se sin bästis <3 så när vi väl gick hemmåt igen så ville hon knappt gå och skrittade så lugnt upp för backen. Sedan galopperade vi rakbanan igen och denna gång så gick det lite lugnare =)
Vi jobbade en stund med galoppen och saktade sedan in en stund när hon började bli lite trött, så då travade hon "ganska" långsamt. Kul med trav <3 vi skrittade nerför en backa och småtravade lite till och skrittade en stund till innan vi galopperade i lite djupsand hemmåt. Fick då stanna henne och stå så en stund innan vi kunde fortsätta, för att hon skulle lugna sig. Sedan var det Inga problem att skritta hem på långa tyglar och utan stigbyglar, nöjd häst =)
En galoppbild från i helgen =)

Foto: Matilda
Väl hemma i stallet så streachade jag henne ordentligt och hon fick ett täcke på sig eftersom hon var blot längs med sadeln, Hämtade massa hö till henne som hon skulle få ha =) Mockade alla boxarna och eftersom det började regna så tyckte jag så synd om kusarna som stod vid insläppet och såg olyckliga ut.
Så jag tog in dom och tog av täckena =)
Imorn så ska jag följa med Moah till Skulle och groma åt henne när hon ska köra hennes sköthäst Zorba =) Sedan så ska vi åka till gerdal och rida =) Tänka att jag skulle rida Dino bb och Moah får låna Nimros, vi ska bara ut och klättra och mysa i skogen så det bli en passande tur för Dino imorn =)

det blev en gammal barbacka galoppbild

Foto: Madde

Kommentarer
Postat av: matilda

vad betyder groma om jag får fråga? :)

2011-11-30 @ 21:03:22
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0