Morgonstund har guld i mun

Tisdagen den 8 November



Hej!


Var ledig idag så jag planerade in en morgontur med Dino, kom till stallet 9.30 och gjorde ordning henne så att vi kunde rida ut när klockan blev 10. Kanske inte jätte tidigt men hon hade inte fått gå ut så det blev ändå ett morgonpass.
Vi skrittad isallafall ut och jag har tagit sidepull och red barbacka <3
Lilla Dino var en riktig ängel idag hon skrittade såååå lugnt, jag kände knappt igen henne till en början, bara lunkade på jätte sakta, det var så sjukt mysigt och jag blev så lycklig och berömde henne <3
Mitt lilla hjärta <3
Vi skrittade ganska länge och hon titta på ganska mkt idag, men sen blev det lite fart på damen när vi skulle galoppera ;)
Till och från så blev hon lite pigg och dampade på men jag försökte vara tålmodig och starta om henne mycket, hon hade lite jobbigt med traven vissa stunder och ville gärna ta galoppen men vi jobbade ändå på och det blev 2 varv runt gropen.  Och sista galoppen vi tog belv super bra och när vi skulle sakta av så saktar vi ju alltid av till skritt men idag så saktade hon av egen kraf till väldigt fin trav  =D Berömde mycket och lät henne trava en bit, blev så lycklig av att hon gjorde rätt <3 Hon verkade fatta det positiva och jobbade på och samlade sig under mig och travade så fint, sedan skrittade vi hem, idag var hon ändå ganska lugn på hemvägen =)

Hemma vid stallet så körde vi lite skänkelvikning innan en svettig Dino fick gå in och ha på sig täcke och få mat igen =)

bild från förra året men aja :P ni överlever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0