Pälsbeklädd liten Ängel

Torsdagen den 10 November


Hej!


Drog en sväng till stallet nu ikväll för att pyssla med lilla Dino, Gunnar hade just tagit in dem så jag började med att borsta upp lermonstret =)
Dino stod bara och njöt medans jag gjorde henne ren och fin.
Sedan så tog vi på repgrimman och tränade på att löst gå ut några steg ur boxen och sedan backa in igen på komando. Gick lite segt till en början men hon började hänga med sen. Efter det så tog vi hinkarna och gick ut i månskenet.
Började lite med backa och komma sedan flytta baken, det kom riktigt flytade idag måste jag erkänna =)
Sedan provade vi 8-volten och det gick galant, så sen gick vi vidare till voltning och byta varv utan ledning (altså att jag uppmärksammar henne och byter ledhand så följer hon byter varv) gjorde även halt ute på volt och uppställning. Hon var jätte duktig =) sedan provade vi lite flytta för zonen- funkar alltid bra med baken men idag så var hon verkligen jätte uppmärksam på mig och jag behövde inte alls röra vid henne för att visa henne att hon skulle flytta sig bort från min zon (vilket vi annars brukar fått göra) fortfarande duktig tjej =)
Det slutade med att hon var så himla på med signalerna att hon reagerade blixtsnabbt med flytta baken - när jag skulle försöka komma runt henne få fintade hon nästan bort mig =) men jag får ju skylla mig själv när jag kikar på hennes rumpa :P
Sedan avslutade vi med 8-volten och sedan plockade vi ihop och gick in, i dörren pannitade jag henne och flyttade henne in och ut genom dörren innan hon fick komma in. Idag blev det jätte mycket beröm <3
Sedan ställde jag in henne i boxen och mockade samtidigt som hon stod där inne, sånt är ganska fridfullt. =) Dino är ju så snäll och hon ställer sig så att hon inte är i vägen för mig och då står hon och städar spånet på höstrån. När hon råkade flytta hoven så att den var över grepen så petade jag lite på benet och sa flytta och då flyttade hon så snällt på sin hov =)
När jag nästan var klar så blev hon toknyfiken på mig och gick runt för att kunna titta bättre på mig och se sådär finurlig ut som bara Dino kan ;)
Sötaste tjejen -bild från förra året :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0