Stalltjänst...

Söndagen den 6 November




Hej!


Idag så hade jag planer på att göra hela stallet, har ju som mål att göra 7 boxar i veckan, än om det är 2 ena dan eller alla den andra så ska jag göra 7 i veckan. Det känns som ett minimum nu när hon ändå är min =)
Så jag började med Dinos box- gör alltid den så noggrant som möjligt =) och fixar med gummimattan osv. Fortsatte sedan vidare med de andra boxarna. Tog mig ungefär 1 timme att mocka igenom alla ordentligt, sedan fyllde jag på med spån, oftast brukar Gunnar göra det eftersom jag inte vill fylla på för mycket - slösa. Men idag så kändes det riktigt bra så jag fyllde på alla boxarna eftersom alla var ganska halvtomma. Och sedan Sopade jag gången och gjorde snyggt =)
Förut - alltså innan jag blev delägare av Dino så fanns det inte något speciellt krav på en att man skulle mocka, i början så va man så naiv att man inte tänkte på det, men efter hand så har det växt fram som en uppgift, det har bara känts rätt att mocka, både för Dinos skull och för stallägarna =)
Sedan så har det ju såklart funnits de gånger då dom har frågat om man kunde mocka, Såklart har man gjort det då.
Men dom har alltid varit så ödmjuka med att sådant ska komma inifrån. Alltså viljan att ta ansvar och fullborda någonting, mockning är väl ändå någonting som tillhör när man är medryttare,skötare och ägare. Men Även fast det kändes som skönt att få växa in i det ansvaret så kan jag ändå känna lite skuld till att man inte gjorde särskillt mycket ibörjan.
Men som sagt så känns det bra att få göra någonting numera =) Gunnar kallade det idag för stalltjänst =)
Gick sedan ut i hagen och pratade med Dino <3 innan jag åkte hem

Bild från idag på stallgången som jag har sopat så fin =)

Har några frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på =) Så ta er gärna tid att svara- nyfiken i en strut =D

1. Vad tycker ni om stalltjänst?

2. Om man är medryttare ska man ha obligatorisk stalltjänst då?

3 .När man är i småstall som jag är i, är det då rimligt att ta flera boxar en dag och andra dagar bara göra en lr två, men ändå så att man kommer upp i rätt antal? ( om man nu är flera i stallet som kan dela upp det )

4. Hur ser era stalltjänster ut om ni nu har några? =)





Kommentarer
Postat av: agnes

1. Stalltjänst är väl kanske inte det roligaste, men det är ändå skönt. Att känna att man gör något liksom, om du förstår? Aja, vet inte riktigt vad jag ska svara men ja..



2. Alltså är man medryttare tycker jag att man ska hjälpa till när ägaren har ställtjänst (som att jag hjälpte Erica på ÖOR.)



3. Jag är ju också i småstall, är ju bara 5 hästar. Jag och Julia är oftast där samtidigt, så då mockar vi vår hästs box, sedan delar vi upp de andra beroende på hur snabb man är. (Brukar oftast bli att jag tar två och Julia tre, haha ..) Men jag mockar ALLTID Ellas. Och jag försöker alltid hinna med att mocka iaf minst 2 boxar, eftersom jag ändå får rida gratis så kan jag ju göra något för dem också! :)



4.

2011-11-07 @ 17:52:46
URL: http://equiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0