That´s my girl <3

Söndagen den 13 November


Hej!


Dagen blev som planerad tidigt i stallet och började pyssla med Dino, red ut bb med sidepull hade bara tänkt skritta lugnt och fint, gick ändå riktigt bra, fick prata med henne mycket ibland då hon blir lite mer frammåt i backarna =) Hon var ändå jätte duktig. Jag hade klätt på mig så att jag såg ut som en michelingubbe med reflexväst =)
Vi lunkade glatt på 2 varv runt gropen och hon var riktigt avslappnad vilket kändes bra med tanke på gårdagen. Vi tog en mini-galopp på kanske 7 meter för att sedan sakta av och tagga ner, blev även en hel del jobb med formen i skritt =)
Väl hemma igen så gjorde vi några riktigt fina skänkelvikningar =)
Och även fast vi hade nästan bara skrittat så var hon svettig, min lilla lurkhäst <3 hon fick stå lös på gången medans jag städade bort och borstade upp henne och strechade henne. Slängde sedan på regntäcket och gick ut, stannade som vanligt hos mig när jag hade släppt löst, sedan vandrade hon iväg för att hitta vatten. När jag gick och hämtade hö till henne så såg jag att det var slut på vatten så jag höll på att kämpa en stund med slangen som tydligen hade frysit... så det var bara att börja bära hinkar. Fyllde först en med varmvatten men den ville hon inte ha... Gunnar hjälpte till och fyllde på med 2 hinkar till med varmvatten och hon drack fortfarande inte så då fyllde jag en hink med kallvatten och bar ut till henne och då ville hon dricka! Hälde sedan över resten i stortunnan.
sämre bilder från idag :P





lilla damen med maten :P


Efter det så kom Matilda och hon hade med sig lite grejer! Roligt såå jag fotade henne och Ghetto i 2 Nya grimmor =) Hjälpte henne med lite NH och sedan åkte jag hem :P




Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: blogg.se är stört så jag fick alla kommentarer nu! :o ja, är noga med att göra något roligt innan jag går dit upp, vill ju verkligen inte tråka ut henne! Dessutom så är dressyr i skogen nästan lika bra om man bara får till det :)

tycker jag med! Visst, hoppa är roligt, men grunden kommer ju faktiskt ifrån dressyren och det är ju det som är roligast ^^

hihi, ja, ghetto är "alltid" glad :D

2011-11-13 @ 22:24:02
Postat av: matilda

oj glömde visst en sak.. förra kommentaren är min ;)

2011-11-13 @ 22:24:26
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: tack och detsamma hörredu! :)

ja jag gillar den jättemycket med, duktig du är :D<3

2011-11-13 @ 22:28:17
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: tack :D det förstår jag! Ja, solnedgången förstärkte det rosa och Ghettos röda..:) vi skulle nästan haft objektivet jag pratade om idag!

2011-11-16 @ 18:42:58
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0