Happy hour! =)

Torsdagen den 27 Oktober


Hej!


Har inte fast tid med att ta mig till stallet sedan i Söndags, därför var jag orolig att Dino skulle vara sur på mig som hon ofta blir när jag är borta för länge men idag välkomnades jag av min kära vän =) mycket kärlek åt dig min fina vän!
Lilla gumman kom och hälsade och så kom Nimros, så jag tog honom och ställde honom i paddocken och hämtade sedan Dino <3 som var ännu gladar att få vara med mig då <3 Å underbara häst!
Vi gick in och stod i stallet, hon blev lite orolig då Nimros stod ute och ropade, så jag passade på att träna lite men öppen boxdörr, aöötså att hon ska stanna i boxen även fast jag går, Kändes extra drivande att göra något sånt idag, jobbade mycket att backa med fingret, tex lyckades jag backa henne bakifrån med fingret och uppe ifrån sadelkamaren =) Duktig tjej
Jag hade egentligen sett fram emot en sväng runt gropen men eftersom dimman började tätna så skrotade jag den idén för att istället rida bb på åkern i repgrimma, hade tänkt prova det för första gången idag ;) Spännande tog även med sidepulltränset och hackamoret utifall jag skulle känna för att byta.
Sedan var det bara att hoppa upp och lägga lite grunder, började med backkänsligeheten som funkade jätte bra stillastående. Men inte lika bra när vi väl skrittade, hon kan vara så okonsentrerad och okänslig ibland men vi tränade ute på åkern lite ställning och volt tillbaka sedan provade vi att trava lite också men hon fick inte riktigt det stöd från yttertygeln och började falla innåt speciellt i sitt bättre travvarv, Jobbade på det en stund innan jag väl provade att låta henne falla innåt, då går hon in på volt och insisterar på att få trava på volt... skum häst, lägger jag inte upp tillräcklig mycket voltträning?? Ja eftersom min häst levde sin egen lilla arbetspassdröm passade jag på att försöka få henne att fatta att hon inte kunde trava på en 5 meters volt... Dino tyckte att jag var taskig som förstörde hennes underbara upplägg genom att försöka trycka ut henne men eftersom hon inte hittade någon stöd på yttertygeln så slutade det med att lilla damen flyttade på 5-10 meters volten lite hur som helst... Då sa jag stopp och så provade vi att galoppera i repgrimma som för övrigt var jätte spännande... :P
En härlig studentbild på Dino & mig =)
Foto: Matilda
Jag bytte efter det till hackamore som jag inte provat på flera månader, tror det var sedast i april jag provade det... Iallafall så tyckte jag att hon svarade riktigt bra på det, från början var hon lite " nja nu tycker jag att det här var kanske lite hårt även fast jag inte höll henne alls, men efter en stund så kom hon runt så att säga. Hon blev lite mer foglig, jag hade halvlånga tyglar och försökte göra lite travfattningar och sedan sakta av när hon tog den. Sedan försökte vi med att försöka trava lite på "fyrkantsspåret" Gick faktiskt riktigt fint försökta inte att hålla i henne alls men ändå ge henne lite stöd på yttertygeln och reglera lite tempo. Hon skötte sig jätte bra och ibland när hon ökade på lite för mycket och jag tappade balansen så, saktade vi in och hon var så stolt över att hon travade att hon ville göra det igen =)
Vi avslutade med en liten galopp, så fritt det kändes att knappt behöva hålla i Dino! Sedan skrittade vi av och gick in och fixade i stallet, gjorde även iordning mat åt min fina tjej. Nu när jag varit borta i några dagar så var det så otroligt skönt att få träffa henne igen, jag saknar henne så otroligt mycket ibland!
Min lilla skatt <3

Foto: Matilda
Det är så kul att kunna se att vi är så lika ibland, en sak som jag alltid ser i henne som jag vet att gör likadant... Att hon alltid ska göra allting mer komplicerat än vad det egentligen är, jag är exakt likadan... Antagligen så har jag smittat henne med det, lr så har hon alltid varit så, ska fråga Madde någon dag :P
Sedan så har hon haft tråkigt i veckan... för hon hade rymt igen XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0