Kanske ni förstår?

Hej igen


På Matildas begäran så ska jag lägga upp 2 Galoppfilmer på Mig och Dino, en från första året jag red henne, med fel en felsittandesadel och montétyglar


Och den andra från nu i höstas 3 år senare ungefär...
Här fick jag inte stopp på henne än hur mkt jag tog i henne, än hur mkt hävstång jag hade, just här så orkade jag inte, mkt berodde på att Dino hade en felsittande sadel som klämde och därav "sprang" hon ifrån det onda, men det försvann inte...
Mår ganska dåligt över hur det var förrut, Dino gillade mig verkligen inte eftersom när vi red så gjorde det ont, så hon ville aldrig komma till mig i hagen. Hon kunde elda upp hela flocken att racea runt hagen i timmar, även fast jag hade en burk godis... bara för att hon ville inte, sådant gör ont...
Som ni kan se så ligger jag ner i sadeln utan att få stopp på henne.
Nu är det bättre =) den bomlösa gör inte ont och numera vågar jag rida henne barbacka, något som skulle varit omöjligt förut. Första gången jag provade att rida henne barbacka var vi på Mias plan och jag vågade prova där försökte efter lite skritt att galoppera, ramlade av... aja då sög man ju XD

Och den andra... en galoppfilm där jag rider barbacka 3 år senare... Med sidepull.
Bara för att ni ska få se skillnaden

Här är ifrån nu i höst, cirkus 2 veckor sedan, rider här barbacka på min bästa vän, hon är jätte duktig men när jag tar in henne på översidan så blir hon ganska passig som ni kan se ;) men ni har nog överseende. Nu mera så är hon oftast glad att se mig i hagen och kommer alltid tillslut fram, det tar aldrig mer än 15 miuter innan hon vill komma och hälsa, sen så kan hon vara bitter över att jag dissat henne nån dag för mkt men sån är hon =)

Ja ni får ju gärna kommentera och säga vad ni tycker om det "markanta" skillnaden... Matilda trodde att kanske inte alla skulle förstå hur mkt vi har jobbat ändå.

Kommentarer
Postat av: matilda

ja man lär ju vara ganska blind om man inte ser skillnaden om man säger så..^^

2011-10-05 @ 22:41:56
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: ♥ FLATAN MED KAMERA OCH MÅTTBAND

Men herregud. Jag vågar inte kalla mig hästmänniska som kan allt sådant, men visst ser man skillnaden på långa vägar.

Det syns att ni arbetat och man förstår att ni arbetat hårt för att komma så långt som ni gjort.



Svar: Ja, jag är riktigt glad över att det går åt rätt håll åtminstone. (: Det är skönt att inte så många har honom som favorit. ♥

Ingen annan klarar ju av att rida honom ordentligt bara för att han är så hemskt envis, så då får stackarn gå med huvudet vänt från mitten i vänster varv ;/



Haha jahaaa, nä. Vad är det för ras på den Ozzy då och ska de sälja bort honom eller? ^^

Jag vill faktiskt döpa en vovve till Ozzy ♥

2011-10-06 @ 10:35:52
URL: http://fingerborg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj, shit vilken skillnad! Det är när man ser (och framförallt känner) att man är på väg åt rätt håll som det blir värt allt "blod, svett och tårar" :) Duktiga ni är!

2011-10-06 @ 11:30:54
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: jamen du är ju som en "allvetare".. för mig iaf ;)

haha tror inte jag gjorde det.. får ta att göra det imorrn eller något, och tack för påminnelsen om bilderna! :)

ja det gör jag faktiskt, jag tänker på hur feg jag var när jag flög av henne för typ 1,5 år sen, hihi :D

2011-10-06 @ 22:13:39
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: tack du :D

2011-10-08 @ 19:03:17
URL: http://konjis.blogg.se/
Postat av: Othilia

Sv: Japp ! =D



Bra jobb du har gjort :)

2011-10-09 @ 18:08:37
URL: http://peasantelisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0