U are warm

Måndagen den 3 Oktober


Hej!


Åkte till stallet idag ändå, hade inte tänkt det men det bara blev så... Dino hade tydligen rymt ut ur hagen... Lite att göra lr?
Tydligen hade hon gått till Grannen nedanför och ställt sig i en av deras hagar... antar att hon var hungrig...
Gick i alla fall ut i hagen för att hämta in henne men hon var inte särskillt intresserad, väntade en stund och gick runt ett tag tills hon blev intresserad och så gick vi in, hon var väldrigt gosig på vägen in.
Borstade upp Damm-monstret och tog sidepullen... Ides inte göra nåt större väsen, dte var så fruktansvärt kallt så jag tänkte "att rida barbacka det blir bra de, varmt & gott"  Från tanke till handling...
Gick ut på planen och hoppade upp skritta fram och böjde henne en hel del, jobbade också på volt och pysslade på men kände inte särskillt mycket för någon trav idag då det hann bli ganska mörkt. Så jobbade även med skänkelvikning som kändes riktigt bra tillslut...
Skänkelvikning 1 September :P

Foto: Madde


Den här låten har förföjlt mig lite och när jag hör den så tänker jag på min Dino =)
Alltså så rullar den konstant här hemma ;)

Avslutade då, för jag kände att mina tår började försvinna långsamt av kylan så jag gled ner från min fina springare´s rygg och vi gick in till stallet, pysslade en stund och hämtade sedan in de andra hästarna då det hade blivigt ganska mörkt. (Gunnar var inte hemma)
Fortsatte sedan mysa med Dino en stund tills Gunnar kom tillbaka och då tog jag ut Nimros och jobbade honom med lite NH, jobbigt sa grabben och var ibland lite missnöjd. Men tillslut kändes det riktigt bra! Jobbade mest med att flytta bakdelen... Och tillslut dansade vi =) det var en spännande känsla ^^ Fick även Gunnar till att pröva lite =)
Sedan mata hästarna och pussa&krama Dino Gonatt och åka hem.
Också en äldre biild på Dino och mig :P Bra beskrivning på hur Dino reagerar på skänkel + lättsits :P = askul att galoppera fort ;)

Även här Foto: Madde

Kommentarer
Postat av: ♥ FLATAN MED KAMERA OCH MÅTTBAND

Låter som en mysig dag i stallet. ♥

Själv gjorde jag framsteg med Soliman i måndags, han börjar bli så mycket bättre från när vi "började". Kan inte släppa den hästen, han är verkligen "min" älskling.



Svar: Ozzy är inte något slags djur, om det var det du trodde, utan jag lyssnade på Ozzy Osbourne. (;

2011-10-05 @ 11:32:12
URL: http://fingerborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0