Äntligen dreamteam <3

Fredagen den 30 September


Hej!


Har haft fullt upp med tentaplugg hela veckan så jag lät Dino få vänta denna väcka, var förbi i tisdags och pratade med Henne men sen dess så fick hon vila och leka pensionär ^^ Tydligen så hade hon av tristess rymt till "ridplanen" hemma hos Gunnar, Alltså från ena hagen till den andra... Detta 3 gånger ;) söthästen min <3
Idag var den stora dagen i allafall gjrode bort tentan här i övik var klar runt 12 så jag åkte hem och rastade vovven och ringde Isbaell som jag inte hört ifrån på ett tag =) Bestämde oss för att rida ut, Dock varnade jag henne för det vilddjuret jag skulle handskas med idag ;)


Kom till stallet och mötte Madde =) kul att se henne igen, gick för att hämta min dam och som jag redan hade förrutsett så var hon ganska missnöjd med de 4 dagar hon hade fått stått.
Hon dissade mig totalt och gick så fort jag kom närmast hennes zoon på 10 meter... Hon såg inte ens på mig och 2 ggr gick hon ifrån mig men det 3dje gången så såg hon upp och mötte mig och självmant fram till mig =) mycket beröm och ett äpple som belöning =) Nöjd häst då. Vi gick in och jag sa till henne att jag hade saknat henne, hon verkade förstå =)
Mös i stallet en stund och pratade med Madde och mockade lite innan vi gav oss av ut, drog sadeln ännu längre bak än förrut, med en annan svanskappada så kändes det bra =)
Red ut och skrittade på bra och stod upp i lätt sits utan stigbyglar i backen och efter det blev hon så ccol och avslappnad, kändes lite skumt med hennes steg, när vi kom bort till rakbanan så ville Dino trava och då fick hon småtarav lite, kändes riktigt bra måste jag säga =) Mötte sedan Isabell & Millan. Jag fråga när vi red iväg om Isabell tyckte att Dino såg halt ut men då sa hon: Nej Bea, halt? Hon går ju rätt för en gångs skull! Då skrittade hon på jätte bra och klev i sina egna spår, men när vi slog följe med Isabell & Millan så fick vi gå lite för sakta så då började hon spänna ena rumpmuskeln, skumt... kändes skumt... Men efter ett tag så jämnade hon ut sig... Vi red över vägen och pratade som vi alltid gör... Red över så vi skulle gå gropen och skrittade ett bra tag innan vi bestämde oss för galopp, Vi ansåg att det gick så bra sist så vi provade att galoppera jämnsides igen. Sagt och gjort, Vi galopperade och Millan hade högre fart än Dino förvånansvärt! Mysigt var det, när det blev platt igen så travade vi, och då menar jag trava! =) I Millans tempo <3 mys, kunde bara sitta då men ändå, nästa backe så blev det galopp igen, denna gång fick hon öka lite mer på slutet och då kände jag hur hon verkligen lyfte på ryggen och blev rundare i galoppen, otroliga häst! <3 Alltid kan hon förvåna mig!
Vi beslutade oss för att gå hela 2 varv runt gropen idag så vi pinnade på och skrittade på ett bra tag som vila. Då råkade vi stöta på en kallblodstravare för vagn, skitsnygg sa Alla fyra brudarna :Pså läcker häst alltså, han körde förbi och stannande och pratade med oss, Dino blev helt förälskad i honom, Kubic Svarten heter han :P Hon stod och gnäggade åt honom hela tiden, pratade konstant, någont hon annars bara kan göra lite garna med Millan... Kär häst

Vi fortsatte vidare och tog samma vända igen och denna gång så fick Dino springa på lite mera också, Och när jag ställde mig upp i sadeln för att se min bästa vän i samma ställning så utropade jag ett "TJOHOOOO!" Bara för att det var en sådan härlig känsla :P
Vi jobbade på samma sätt igen med traven efter det och jag prövade att rida lite lätt gick jätte bra en stund och det var helt underbart! Har aldrig gjort det förut utan att hon varit jätte hård i munnen eller slitit i bettet! Awesome!
Sedan avslutade vi med en sista galopp och sedan skritta hem,
Förövrigt så var hon helt sjukt pigg under hela ridturen, försökte suga åt sig tyglarna genom att dra ner huvudet, och studsa på stället, slänga runt med huvudet, frusta som ett tok osv, inget som inte gick att hantera, måste säga att hon var ändå riktigt duktig för att ha ståt i 5 dar =)



får en från i helgen <3 Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0