Åter igen detta regn

Torsdagen den 8 September


Hej!

Blev stallet idag igen men det regnade ju åter igen =/ så jag började med att mocka några boxar så började det lätta lite och då gick jag ut och hämtade in Dino, Då hade lilla gumman fått ont i ryggen =(
Så jag kunde inte rida idag heller var riktigt sugen på att rida barbacka men det får väl vänta =/
Tog ändå in och då kom Gunnar körandes och gasade lite i en vattenpöl så att hon blev lite rädd, men jag höll mig lugn och tog ner henne på jorden och då var det inga problem. Gick in med henne och de andra fick också gå in också.
Kalla och blöta var dom så började jag borsta upp Dino, när jag drog borsten över ryggen så svankade hon kanske rejält, så jag checkade ryggen och hon höll på att svanka sönder... =/ så på med ett täcke fort! Stackars liten häst.
Stod och pysslade med henne och sedan beslutade jag mig för att smörja träns, smörjde båda tränsen och martingallen + tyglarna =) så nu hänger de på "tork"
Sedan så tog jag på henne repgrimman och tränade att gå ut ur boxen ett steg i taget och att stanna och backa in henne =) Hon var helt otroligt duktig på det =) så när vi gjort det ett tag så gick vi runt lite i stallet och sedan ut på planen och tränade lite nh. Tog också en liten promenad och sedan gick vi in och myste ett tag inna jag åkte hem.
Min fina tjej <3

Foto: Moah

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: haha ja men du är ett bra exempel ! ;) tack eller nånting, känner detsjälv också och det är ju som sagt kul att det syns :D

2011-09-08 @ 22:41:00
URL: http://konjis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0