Bomlösasadelklubben

Sönadagen den 11 September


Hej!

Vi brudar skulle ut idag då och rida en sväng, det skulle i och för sig betyda att Dino skulle få gå 3 dar i rad men den lilla skritturen i fredags känns inte riktigt som något jobbigt arbetspass...
Så jag inledde idag igen genom att longera henne med full utrustning innan vi skulle fara ut och det kändes riktigt bra. Så hon var riktigt lugn när vi var ute, annars så kan hon bli så dryg och stressad med sällskap, men hon skötte sig riktigt bra =)
Vi skrittade största delen men tog en backe i galopp och då gick vi sist eftersom jag är den som har tränat mest på att vänta med Dino så visst var hon på tårna men jag kan ju hålla henne, då i galoppen gav jag henne skänkeln och då så galopperade hon värligt lugnt, energiskt men långsamt. Jag gav henne rytmen i handen och höll henne så pass att hon skulle palla hela backen och där uppe stod våra vänner =) Väl uppe så tränkte vi prova på lite trav, som vanligt Dino och jag sist. lite stressad, gav travskänkel och fick direkt trav som hon ökade lite för mkt, såg då att vi inte skulle klara kurvan så jag stannade av henne och stark som hon kan vara så gick hon över i galopp och jag stannar henne och börjar om på stället, fick då lugnare trav och försökte hålla det tempot, fick lite smått pass men sen trav igen ända fram till de andra. Dukti tjejen fick mycket beröm =)
Skrittade sedan hem och väl hemma skulle vi köra lite NH ute i regnet, vi körde med de vi red och jag hade nimros först och sedan Dino... Dino går ju bäst att ha, Isabell är mkt bar hjälp =) fick lite träning i fokusträning på henne och då fick jag det resultat jag ville ha, sedan flyttade jag henne med zoonerna =) riktigt roligt att få lyckas =)
Bild från i våras när Dino och jag var i paddocken =)
Sedan stalltäcke på och mocka Dino´s box innan jag åkte hem, vrålhungrig!!

Kommentarer
Postat av: ♥ MIN KAMP MOT VIKTEN

Svar: Tack ska du ha Beabus! :*

Ser ut att gå riktigt bra med pållarna också, du är för duktig. (:

2011-09-13 @ 00:35:45
URL: http://fingerborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: haha sant ju ;)

2011-09-13 @ 14:18:35
Postat av: Ida

tack så mkt för hjälpen, snäll du är! Ja jag har länge funderat på en bomlös men har aldrig riktigt bestämt mig..men hur är dom passar dom de flesta hästar eller hur funkar dom?:) Marulk har en ganska rak rygg och låg manke.

2011-09-14 @ 23:45:19
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0